×
×

کنگره شهدا ویژگی‌های فرهنگ مردم شهید پرور قم را تبیین کند

  • کد نوشته: 181174
  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای اینکه نسل امروز بداند وارث چه ارزش‌های متعالی است، کنگره ملی شهدای استان قم عظمت و ویژگی‌های فرهنگ مردم شهید پرور قم همچون مقاومت، مجاهدت، ایستادگی و بصیرت را به صورت برجسته تبیین کند.
    کنگره شهدا ویژگی‌های فرهنگ مردم شهید پرور قم را تبیین کند
  • [ad_1]

    به گزارش شهرکریمه از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جمع مسئولان کنگره ملی شهدای استان قم، با تقدیر و تشکر از برنامه‌‌ریزی‌ها و اقدامات گسترده و موثر ستاد کنگره ملی شهدای استان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در ایام سالروز ورود حضرت معصومه (س) قرار داریم و همه ما مدیون این بانوی بزرگ و مهاجرت ایشان به قم هستیم.

    وی با بیان اینکه پس از مهاجرت امام رضا (ع) به ایران، یکی از نقاط برجسته و پرفروغ مهاجرت‌ها حضور حضرت معصومه (س) در ایران است، افزود: این مهاجرت مکمل و تمام کننده اهداف و پیام‌های درخشان انوار امام رضا (ع) در ایران بود.

    مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در کنار وجود مبارک بانوی کرامت در قم و حضور علما و حوزه علمیه قم، مردم این استان نیز از اجر و قرب بسیاری برخوردارند و ما در قدم اول بایستی قدردان این مردم پای‌کار، حاضر در میدان و کنش‌گران صحنه‌های سیاسی و اجتماعی باشیم.

    کنگره شهدا ویژگی‌های فرهنگ مردم شهید پرور قم را تبیین کند

    وی ابراز کرد: در کنگره شهدا، عظمت مردم شریف قم و ویژگی‌های فرهنگ مردم قم همچون مقاومت، مجاهدت، ایستادگی، بصیرت و هوشمندی در وقایع، بایستی برجسته نشان داده شود تا نسل امروز بداند وارث چه ارزش‌های متعالی است.

    عضو شورای نگهبان ادامه داد: امسال در یک‌صدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم و شصتمین سالگرد نهضت اسلامی امام راحل است و در کنگره شهدا سعی شود این دو پدیده نیز نشان داده شود.

    وی بیان کرد: شهدای گرانقدر ما یک نقطه برجسته در امتداد نهضت و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هستند؛ حتما به همه شهدا یعنی شهدای نهضت و قبل از آن، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت توجه ویژه‌ای شود.

    عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه‌های وارد شده توسط دشمنان به نسل جوان، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به حرکات دشمنان شاهد هستیم که گروه‌هایی در نسل جوان پیدا شدند که در مبانی اصلی انقلاب سوال و تردید دارند؛ لذا عرضه فرهنگ و سبک زندگانی شهدا باید به گونه‌ای باشد که جهاد تبیین را به سمت پاسخ به سوالات عمیق جوانان سوق دهد.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر وظایف کنگره ملی شهدا این است که از هر فرصتی برای تبیین مبانی و پایه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهره بگیرد.

    کنگره شهدا ویژگی‌های فرهنگ مردم شهید پرور قم را تبیین کند

    همچنین سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا موحد دبیرکل کنگره ملی شهدای قم و فرمانده سپاه استان، در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از مجموع عملکرد و اقدامات ستاد کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان پرداخت.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    منبع

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید