×
×

گاهی برای انتخاب یک امام جماعت با مشکل مواجهیم

  • کد نوشته: 39483
  • حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در جمع طلاب و فضلا گفت: گاهی حتی برای انتخاب یک روحانی برای یک مسجد دچار مشکل هستیم.
    گاهی برای انتخاب یک امام جماعت با مشکل مواجهیم
  • به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه طلاب و فضلای استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: آیات قرآنی، معارف نورانی و احکام دینی همانند زنبور عسل که بر روی گل های مطهر و معطر می نشیند، بر روی دل های پاک خواهد نشست و با استغفار می توانیم بوی بد گناهان را از خود دور کرده و دل خود را پاکیزه نماییم.

    وی ابراز داشت: قرآن کریم هم دل انسان را معطر و هم آن را مطهر خواهد کرد و باید با آن انس بگیریم.

    نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: بستر برای فعالیت های فرهنگی و دینی در سطح استان نسبت به گذشته بسیار فراهم تر شده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت شما عزیزان در سطح استان بهره بهتری را ببریم.

    امام جمعه قزوین تصریح کرد: حضور فضلا و روحانیون مقیم قم در سطح استان قزوین بسیار ضروری است و گاهی حتی برای انتخاب یک روحانی برای یک مسجد دچار مشکل هستیم و نیازمند حضور شما عزیزان می باشیم.

     برای مقابله با معضلات نیازمند همراهی طلاب و فضلا هستیم

    آقای محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: بحمدالله با استقرار دولت جدید، تعامل، همگرایی و همدلی مناسبی در سطح کشور و استان قزوین به وجود آمده است.

    وی ابراز داشت: استان قزوین در مباحث اقتصادی، کشاورزی، صنعت و … ظرفیت های بالایی دارد و در مباحث فرهنگی نیز دارای سبقه مناسبی است که می تواند استان را در مسیر بالندگی قرار دهد.

    استاندار قزوین خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه های ما در سطح استان، برنامه ریزی در مباحث اقتصادی است تا شاهد تقویت بنیه اقتصادی مردم استان قزوین باشیم.

    اعلایی تصریح کرد: توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره استان قزوین از جمله برنامه های ماست؛ همچنین توجه به ظرفیت های جغرافیایی استان نیز مورد نظر ماست تا بتوانیم از آن در جهت تقویت استان استفاده نماییم.

    وی بیان داشت: تقابل با فساد در دستور کار ماست تا نگرانی های مردم را در این موضوع کم نماییم؛ همچنین شفاف سازی در سطح استان را نیز دنبال خواهیم کرد.

    استاندار قزوین اظهار داشت: ناهنجاری های اجتماعی، طلاق، خودکشی، اعتیاد و … از جمله مشکلاتی است که در سطح استان با آن مواجه هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت طلاب، فضلا و روحانیون برای حل این معضلات در استان استفاده نماییم.

    اعلایی ابراز داشت: بحمدالله استان قزوین از شاخص های مناسبی در حوزه امنیتی برخوردار است و این شاخص می تواند کمک حال ما در سایر شاخص ها باشد.

    نگاهی بر راهبردهای آمریکا در منطقه غرب آسیا

    سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه استان قزوین سخنران دیگر این جلسه بود و ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای استان قزوین و شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ما در غرب آسیا به پیروزی رسیده و نگذاشته ایم دشمنان به اهداف خود دست پیدا نمایند؛ آمریکایی ها برای حضور خود در غرب آسیا ۹ راهبرد تعریف کرده بودند و تمام هدف آنان، ایران اسلامی بوده است.

    وی ابراز داشت: اختلاف میان شیعه و سنی یکی از راهبردهای آمریکا بوده است تا بتواند از این اختلاف برای رسیدن به اهداف خود استفاده نماید؛ اما نظام جمهوری اسلامی ایران با برنامه های وحدتی خود نگذاشت آمریکا به هدف خود دست پیدا نماید.

    فرمانده سپاه قزوین خاطرنشان ساخت: خطر انحراف در پیش روی ماست و دشمن برای غفلت ما برنامه دارد و باید مراقب باشیم.

    سردار رفیعی تصریح کرد: دشمن به دنبال محدودسازی نفوذ استراتژیک ایران اسلامی در منطقه بود تا نتوانیم به اهداف خود دست پیدا نماییم؛ اما نتوانستند به برنامه های خود دست پیدا نمایند.

    وی بیان داشت: گروه های تروریستی گوناگونی در اطراف ایران به وجود آوردند تا وارد خاک ما شوند؛ اما نه پژاک ها توانستند به اهداف خود دست پیدا نمایند؛ نه داعشی ها؛ رهبری رهبر معظم انقلاب در این اتفاقات بسیار کارگشا بود و همه آنها را به عقب نشینی و نابودی وادار کردیم.

    فرمانده سپاه قزوین اظهار داشت: آمریکا به دنبال محدودسازی نفوذ ما بود؛ اما امروز به عقبه آنها رسیده ایم و آقایی آنان را زیر پا له کرده ایم.

    سردار رفیعی ابراز داشت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به هیچ منطقه ای وارد نشدند؛ مگر اینکه پیروز شدند؛ اما ایران اسلامی و قدرتمند در مقابل آنان ایستاد و شکست های پیاپی را تجربه کرده اند.

    وی خاطرنشان ساخت: هدف راهبردی دیگر آمریکایی ها این بود که ارتش کشورهای عربی به ویژه سوریه و عراق را منهدم نماید و بخشی از آن را نیز موفق شد؛ اما امروز شاهد ایجاد جبهه نظامی بدر، حشدالشعبی، نجبا، حیدریون و مقتدی صدر با رهبری آیت الله العظمی سیستانی در عراق هستیم.

    فرمانده سپاه قزوین تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه سه لایه نیروی مردمی را ایجاد و جهادی ترین نیروها را از دل مردم اهل تسنن سوریه تربیت کرد تا از کشور خود دفاع کنند.

    سردار رفیعی بیان داشت: راهبردی اصلی آمریکا در غرب آسیا، تبدیل جنگ برون تمدنی به جنگ درون تمدنی بود اما نتوانست به هدف شوم خود دست پیدا نماید.

    وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: می توانیم با تعامل، وحدت و همدلی ظرفیت داخل کشور را کنار هم قرار داده تا در دولت نجیب و بااخلاق سید ابراهیم رئیسی طعم شیرین نظام اسلامی را به کام مردم بچشانیم.

    همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مسلم درگاهی، نماینده طلاب الموت نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی ایران ۴۲ سال ایجاد خود را به کوری چشم دشمنان در حال گذراندن است و دلیل آن وجود ولایت فقیه در رأس این کشور است.

    وی ابراز داشت: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران تا به امروز سرپا مانده است، به خاطر وجود نازنین حضرت آیت الله خامنه ای است که سکاندار خوب انقلاب و نظام بوده است.

    نماینده طلاب و فضلای الموت در بخش دیگر از سخنان خود به سابقه راه اندازی مجمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و گفت: این مجمع به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) راه اندازی شده تا حلقه وصل میان طلاب با بزرگان حوزه باشد.

    [ad_2]

    منبع
    [email protected]

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید