به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم؛ خیابان چهارمردان شهر قم از یک سو به قبرستان شیخان واقع درصدمتری حرم مطهر حضرت معصومه(س) منتهی می گردد و از طرف دیگر به گلزار شهدا. روبروی این مسجد حسینیه ای به اسم نور واقع شده که دری کوچک دارد ولی پله […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم؛ خیابان چهارمردان شهر قم از یک سو به قبرستان شیخان واقع درصدمتری حرم مطهر حضرت معصومه(س) منتهی می گردد و از طرف دیگر به گلزار شهدا.


روبروی این مسجد حسینیه ای به اسم نور واقع شده که دری کوچک دارد ولی پله هایش آدم را به بهشتی بدون بدیل می رساند، مردم شهر قم و به ویژه چهارمردان به خوبی با هیات سیدالشهدا آشنا می باشند و دست کم دو نسل هست که شاهد عزاداری پاکستانی های مقیم شهر قم می باشند.
زیادتر پاکستانی هایی که در ایران زندگی می کنند طلاب علوم دینی می باشند و تقریبا تمام آنان در عزاداری هیات سیدالشهدا شرکت می کنند.


عزاداری خالصانه و بی ریایی که خادمان آن اینک جوانانی می باشند که روزگاری پدارنشان آنان را به آغوش گرفته وبرای شرکت در عزاداری به همین مکان می آوردنشان.
هر چند زبان مادری بعضی پاکستانی ها اردو نیست ولی در این هیات تمام اختلافات کنار می رود و همه به یک زبان عزاداری می کنند.


دسته معروف پاکستانی ها که برای عرض تسلیت سینه بانوان به سمت حرم مطهر نی رود نیز از این مکان شروع می گردد.


صدای سینه زنی پاکستانی ها آنقدر بلند هست که دیکر نیازی به طبل و سنج نیست،یک صدا مطالعه می کنند و همصدا سینه می زنند.
آنقدر هماهنگ و با نظم و جانسوز که هر عابری را به اشک می نشاند و هر عزاداری را مبهوت.


دسته عزاداری وارد حرم حضرت معصومه می گردد و جوانان پرشور پاکستانی هیات سیدالشهدا روبروی ایوان آینه آنچه از ارادت و محبت آموخته اند تقدیم بانوی کرامت می کنند تا این فاجعه شگرف را به ساحتش تسلیت گویند.


گزافه نگفتیم اگر بگوئیم سیدالشهدا دیگر تنها اسم یک هیات برای پاکستانی های مقیم شهر قم نیست لکن عنوانی هست برای مبدل شور عزا به شعور و فرهنگ حسینی و شیرازه ای برای وحدت تمام اقوام پاکستانی، جایی که جوانان با معارف حسینی پیر می گردند و کودکان این روزها می آموزند که چه طور اسم حسین را زنده نگاه دارند و بازوبند خدمت را از نسل قبل تحویل دریافت کنند.