به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در اظهار کرد وگو با ستاد خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه افزود: در زمان طاغوت بعضی از موقوفات عرضه شده مردم غصب گردید و همین امر مردم را نسبت به این امر بدبین کرده بود در […]

گزارشات کاملی از روند هزینه کرد موقوفات عرضه شود

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در اظهار کرد وگو با ستاد خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه افزود: در زمان طاغوت بعضی از موقوفات عرضه شده مردم غصب گردید و همین امر مردم را نسبت به این امر بدبین کرده بود در نتیجه در شرایط کنونی باید متولیان وقف گزارشات کاملی از روند هزینه کردموقوفات عرضه کنند.
وی با بیان اینکه وقف یکی از سنت های اسلام هست اضافه کرد: این سنت حسنه نوعی صدقه جاریه محسوب می گردد و تا وقتی که مردم از آن بهره‌مند می‌شوند اجر و ثواب آن به واقف خواهد رسید.
موسوی اصفهانی دنبال کرد: امامن اطهار و بزرگان ما هم در مساله وقف پیش قدم بودند و زیادی از موقوفات از آنان به ثبت دست یافته هست.

وی تصریح نمود: در شرایط کنونی نیز باید احتیاج سنجی‌های لازم صورت پذیرد تا وقف های جدید در زمینه نیازهای جامعه قرار بگیرد، وقف برای کمیته امداد امام خمینی(ره)، وقف برای ایتام و حوزه های علمیه من جمله خوب ترین موقوفات هست.
وی با اشاره به اینکه با سنت حسنه وقف اقتصاد مقاومتی نیز پژوهشگر می گردد اضافه کرد: یکی از اغراض اقتصاد مقاومتی این هست که اشخاص ضعیف درآمد متعارفی دارا باشند و فاصله بین ثروتمند و نیازمند کمتر گردد، وقف تا حدی توان دارد این فاصله طبقاتی را کمتر کند.

انتهای پیام