مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم با بیان اینکه ۳۵۰ گروه جهادی در این استان مشغول فعالیت هستند، اعلام کرد: کلیه نیروهای جهادی قمی در رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی» به مدت یک هفته خدمت‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، سرهنگ علیرضا ایراندوست پیش از ظهر امروز در نشست خبری رزمایش جهادگران فاطمی که همزمان با فرارسیدن هفته بسیج سازندگی در سالن جلسات ساختمان بسیج رسانه قم برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی با اندیشه و نگاه ژرف مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ با هدف برنامه‌ریزی جهت مشارکت جوانان در طرح‌های زود بازده در مناطق محروم شهری و روستایی تشکیل شد.

 

وی افزود: بسیج سازندگی در راستای تسریع عملیات‌های زود بازده عمرانی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، دامپزشکی، آب‌رسانی، کمکهای مومنانه، خرید جهیزیه و ایجاد محیطی سالم برای جوانان در اوقات فراغت فعالیت می‌کند.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم اعلام کرد: همزمان با برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در سراسر کشور، از روز شنبه این رزمایش در استان قم نیز آغاز خواهد شد؛ کلیه جهادگران استان در این رزمایش به مدت یک هفته فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف پیگیری و ادامه خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه ۳۵۰ گروه جهادی در قم مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: یکی از شعبه‌های فعالیت سازمان بسیج سازندگی استان قم، اردوهای جهادی و حرکت‌های مردمی است که در تابستان‌ها و ایام عید نوروز انجام می‌شود.

 

ایراندوست در خصوص شعبه دوم فعالیت سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: دستگاه اجرایی به بسیج سازندگی این اختیار را داده است که با دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادهای دولتی تفاهم‌نامه امضا کنند و وارد فعالیت‌های تخصصی آن دستگاه شوند؛ به عنوان مثال این سازمان با کمیته امداد امام خمینی (ره) قم، قرارداد دارد که برای مددجویان این کمیته ۵۰ منزل مسکونی احداث کند که ده منزل از آن ساخته شده است.

 

وی ادامه داد: در طرح بسیج آب‌رسانی که به صورت متمرکز بین سپاه پاسداران و وزارت نیرو تفاهم شده، بیش از ۷۰۰۰ روستا در سراسر کشور آب‌رسانی می‌شود که ۱۲ روستا از استان قم نیز در این طرح آب‌رسانی می‌شوند.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم دیگر فعالیت جهادگران این سازمان را ترمیم و مرمت منازل محرومین دانست و گفت: در این هفته چندین منزل مسکونی محرومین و منزل دو شهید مدافع حرم فاطمیون ترمیم خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه در هفته بسیج سازندگی فعالیت‌های زود بازدهی در روستاهای اطراف قم انجام خواهد شد، اضافه کرد: اکیپ‌های پزشکی و دندانپزشکی در آسایشگاه‌ها، مدارس و مساجد مناطق محروم فعالیت خواهند کرد. همچنین تیم دامپزشکی به روستاهای قمرود اعزام می‌شوند و خدمت‌رسانی خواهند کرد.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) بیان کرد: همچنین ده جهیزیه عروس با همکاری و مشارکت خیرین در این هفته به دست نوعروسان قمی می‌رسد.

 

وی افزود: جهاد علمی و آموزشی توسط بسیج دانشجویی نیز در قمرود و قنوات قم ادامه دارد که در این هفته به اوج خودش خواهد رسید.

 

ایراندوست خاطر نشان کرد: درصدی از قیر کل کشور به سازمان بسیج سازندگی برای آسفالت معابر و جاده‌های بین روستایی و مناطق محروم شهری و حاشیه نشین تعلق گرفته است که ما همزمان با هفته بسیج سازندگی با همکاری شهرداری قم در مناطق محروم از جمله شیخ آباد ترمیم و مقاوم سازی آسفالت را خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/