به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛آیت‌الله اعرافی،امام جمعه شهر قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار گردید، با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان ماه اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه روز بسیار بزرگ و مهمی هست که از یک سو قیام امام خمینی(ره) […]

40 سال هست در تحریم هستیم و در این سال‌ها با پای خود حرکت کردیم /اقدام عمان در پذیرایی نماینده رژیم اسرائیلی خطای استراتژیکی بود

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازشهر قم؛؛آیت‌الله اعرافی،امام جمعه شهر قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار گردید، با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان ماه اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه روز بسیار بزرگ و مهمی هست که از یک سو قیام امام خمینی(ره) بر علیه کاپیتولاسیون هست و امام راحل در این روز تبعید گردیدند و علاوه بر این در این روز بزرگ لانه جاسوسی تسخیر گردید.

وی تصریح نمود: ترامپ گفته هست که روز ۱۳ آبان ماه تحریم‌های تازه ای اعمال می‌کند و صادر کردن نفت را قطع می‌کند، ۴۰ سال هست که در تحریم هستیم و در این سال‌ها با پای خود حرکت کردیم و این تاریخ‌گذاری‌ها برای تحریم از این حیث هست که مردم را منتظر بگذارند.

آیت الله اعرافی گفته بود: آمریکا همه کارهای بر علیه ایران را تاحالا انجام داده هست و بعد از این هم این فشارها وجود دارد، بعد از ۱۳ آبان ماه تاریخ دیگری برای تحریم‌ها می‌گذارند و دولت نباید به وعده‌های دشمن دل ببندد لکن کمر همت ببندد و با فرهنگ‌ریزی جامع اقتصاد مقاومتی را موردنظر قرار دهد.

خطیب جمعه شهر قم اظهار کرد: ترامپ می‌گوید بعد از خارج شدن آمریکا از برجام ایران ضعیف شده و ملت از نظام جدا گردیده هست که سخن بی‌ارزشی هست، ترامپ بداند ملت ایران با تکیه به قدرت الهی، نیروی درونی خود، اتحاد، انسجام و همبستگی کامل در مقابل توطئه‌های آمریکا ایستادگی کرده و شعار فوت بر آمریکا را فراموش نمی‌کند.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: شعار فوت بر آمریکای ملت ایران یعنی اتحاد ملت‌های اسلامی و این شعار تا وقتی که آمریکا در برخورد با ایران به این شیوه مشی کند به فضل الهی قطع نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در دین اسلام اضافه کرد: تربیت عمل فیزیکی نیست لکن دارای خیز و امتداد هست و اگر آدم فرزند خوب تربیت کند با همان شیوه فرزند وی هم فرزندان خوبی تربیت می‌کند.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه رساله حقوق امام سجاد(ع) از متون و منشورهای با اهمیت اسلام شمرده می‌شود دنبال کرد: این رساله دینی بسیار جامع هست که به دست مبارک امام سجاد(ع) نوشته شده و در آن ۵۰ حق از رابطه آدم با خدا نوشته شده هست و منشوری دینی و اخلاقی شمرده می‌شود.

آیت الله اعرافی گفته بود: در بعضی از نظام‌های منحط غربی در راستای تربیت خانواده هنگامی که فرزند بزرگ گردد دیگر توجهی به او نمی‌شود که این مبحث خلاف دین و انسانیت هست و دین اسلام مخالف این شیوه هست، آدم پیش خداوند در ازای فرزند مسئول هست و در مقابل وی وظیفه ها مهمی را عهده دار است.

وی عنوان نمود: آدم پیش خداوند مسئول هست که فرزندان خود را به خوبی تربیت کند و نسبت به رشد اخلاقی و معنوی و اعتقادی تأکید داشته باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به حضور میلیونی زوار در مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که به ملت ما توفیق داد تا حضور پرشوری در این مراسم داشته باشند، راهپیمایی اربعین تجسم همه ارزش‌های الهی هست و این راهپیمایی موتور متحرک امت برای اتحاد در مقابل دشمن هست.

امام جمعه شهر قم تصریح نمود: از دولتمردان ایران و عراق و افرادی که قدرت دارند انتظار می‌رود که هر سال زمینه این حضور را فراهم کرده و کمک‌ها افزایش پیدا کرده و موانع برطرف گردد، ۲ میلیون از مردم ایران با مشکلات اقتصادی در این راهپیمایی حضور پیدا نمودند و اگر تسهیلات شایسته ای عرضه گردد حضور زوار افزایش پیدا می‌کند.

آیت الله اعرافی گفته بود: همزمان با روز اربعین در بعضی از کشورها به عزاداران حسینی تجاوز گردید و در نیجریه بعضی از عزاداران حسینی شهید و زخمی گردیدند که این راهی هست که داعش دنبال می‌کرد و این اقدام را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه شهر قم با اشاره به میزبانی قرارگاه مردمی اربعین شهر قم از زوار اربعین عنوان نمود: قرارگاه مردمی اربعین استان در مصلی اقدام بسیار شایسته ای انجام داد و ده‌ها هزار نفر از زوار اربعین حسینی را پذیرایی کرد و ساکن کردن داد که این اقدام بسیار شایسته و مورد تقدیر هست.