رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم از تزریق ۵۴۰۰ دُز واکسن سرخک به اتباع غیرایرانی در رده سنی ۹ ماهه تا ۳۰ سال در قم خبر داد و گفت: از تمامی همشهریانی که از نوبت دریافت واکسن سرخک کودکشان گذشته، خواستاریم در اولین فرصت به کامل کردن واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، بهاره زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم اعلام کرد: از زمان اعلام هشدار در مورد شیوع سرخک در کشور، بیش از ۵۴۰۰ دُز واکسن تکمیلی سرخک به گروه سنی ۹ ماهه تا ۳۰ سال اتباع غیرایرانی مقیم قم تزریق شده است.

 

وی افزود: علاوه بر مراجعه همشهریان به مراکز و پایگاه‌های سلامت جهت تزریق واکسن ام. ام. آر، کارشناسان و بهورزان مرکز بهداشت در روستاها و حاشیه شهر به صورت فعال با حضور در مکان‌های تجمعی اتباع غیر ایرانی از جمله شهرک لبن، دامشهر، کوره‌های آجرپزی و مرغداری‌ها اقدام به واکسیناسیون کلیه افراد ۹ ماه تا ۳۰ سال کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، نمونه برداری و مداخله‌های بهداشتی لازم را انجام می‌دهند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم، همراهی و مشارکت عمومی و مسئولان را در پیشگیری از شیوع بیماری سرخک در شهر قم بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: با برگزاری جلسه‌های مختلف سعی شده است، حساسیت لازم در مسئولان شهرستان و بخشداری‌ها انجام شود.

 

وی با اشاره به شناسایی نخستین مورد قطعی ابتلاء به سرخک در شهرستان قم، از تمامی همشهریانی که از نوبت دریافت واکسن سرخک کودکشان گذشته است و تاکنون مراجعه نکرده‌اند، درخواست کرد: در اولین فرصت با مراجعه به پایگاه‌های سلامت، به کامل کردن واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مرکز بهداشت قم