به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق، مجموع صادرات به این ۵ کشور ۴۸ میلیون و ۶۹۳ تن به اعتبار ۱۹ میلیارد و ۱۷ میلیون دلار ثبت شده هست، در حالی که در مدت همانند سال گذشته میزان صادرات به این ۵ کشور ۴۶ میلیون و ۲۱ هزار تن به اعتبار ۱۵ میلیارد […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از مشرق،

مجموع صادرات به این ۵ کشور ۴۸ میلیون و ۶۹۳ تن به اعتبار ۱۹ میلیارد و ۱۷ میلیون دلار ثبت شده هست، در حالی که در مدت همانند سال گذشته میزان صادرات به این ۵ کشور ۴۶ میلیون و ۲۱ هزار تن به اعتبار ۱۵ میلیارد و ۸۴ میلیون دلار بوده هست.

زیادتر بخوانید:

صادرات غیرنفتی به ۲۷ میلیارد دلار رسید

در هفت ماه اول سال کنونی، متوسط نرخ هر تن کالای صادراتی ۴۰۴ دلار بوده که نسبت به مدت همانند پارسال ۱۴.۷۷ ۷۷ درصد، افزایش داشته هست.

افزایش ۵۵ درصدی صادرات به عراق

در هفت ماه ابتدای امسال کشور عراق میزبان ۱۲ میلیون و ۸۴۸ هزار تن کالای ایرانی به اعتبار ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار بوده هست و توانسته برای نخستین بار در سال جاری جایگزین چین در صدر جدول صادرات ایران بنشیند.

این میزان از صادرات، از لحاظ وزنی ۱۹.۰۹ ۰۹ درصد و از لحاظ اعتبار ۲۱.۰۷ ۰۷ درصد از کل اعتبار صادرات ایران را دربردارنده شده هست.

در حالی که در مدت همانند سال گذشته ۷ میلیون و ۷۷۳ هزار تن کالا به اعتبار ۳ میلیارد و ۷۰۱ میلیون دلار به عراق کالا صادر گردیده بود.

بدین ترتیب میزان صادرات به عراق در هفت ماه پیش از سال جاری نسبت به مدت همانند سال گذشته از لحاظ وزنی ۶۵.۲۹ ۲۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۴.۸۰

صادرات به چین ۱۱ درصد رشد کرد

چین دومین کشوری هست که میزبان عمده کالاهای صادراتی ایران در هفت ماهه ی سال کنونی بوده هست، به شکلی که در این مدت ۱۶ میلیون و ۵۹۳ هزار تن کالا به اعتبار ۴۵ میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار به این کشور کالا صادر گردیده هست که از لحاظ وزنی ۲۴.۶۶ ۶۶ درصد و از لحاظ اعتبار ۱۹.۷۸ ۷۸ درصد از کل اعتبار صادرات ایران را دربردارنده می گردد.

در مدت همانند سال گذشته میزان صادرات ایران به چین ۱۹ میلیون و ۲۲۴ هزار تن کالا به اعتبار ۴ میلیارد و ۸۵۷ میلیون دلار بوده هست.

در نتیجه میزان صادرات ایران به چین در هفت ماهه ی سال جاری نسبت به مدت همانند سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۳.۶۹ ۶۹ درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۱۰.۷۴

۴ میلیارد دلار کالا به امارات صادر گردید

در این رده بندی امارات با دریافت ۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تن کالا به اعتبار ۴ میلیارد و ۶۳۶ هزار دلار در رده سوم مقاصد صادراتی ایران قرار گرفته که این میزان صادرات از لحاظ وزنی ۱۵.۱۸ ۱۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۷.۰۵ ۰۵ درصد از کل اعتبار صادرات ایران را دربردارنده می گردد.

ارزیابی ها نشان می دهد در مدت همانند سال گذشته ۱۰ میلیون و ۲۵۵ هزار تن کالا به اعتبار ۳ میلیارد و ۴۹۹ هزار دلار کالا به امارات صادر گردیده هست.

بدین ترتیب میزان صادرات به امارات متحده عربی در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت همانند سال پیش از لحاظ وزنی ۳۹ صدم درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۳۲.۵۱ ۵۱ درصد افزایش داشته هست.

افزایش ۷ درصدی صادرات به افغانستان

افغانستان چهارمین کشوری هست که میزبان عمده کالاهای صادراتی ایران در هفت ماهه ی سال کنونی بوده هست، به شکلی که در این مدت ۳ میلیون و ۵۲۲ هزار تن کالا به اعتبار یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار به این کشور کالا صادر گردیده هست که از لحاظ وزنی ۵.۲۳ ۲۳ درصد و از لحاظ اعتبار ۶.۸۸ ۸۸ درصد از کل اعتبار صادرات ایران را دربردارنده می گردد.

در مدت همانند سال گذشته میزان صادرات ایران به افغانستان ۳ میلیون و ۲۹۵ هزار تن کالا به اعتبار یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار بوده هست.

در نتیجه میزان صادرات ایران به امارات در هفت ماهه ی سال جاری نسبت به مدت همانند سال گذشته از لحاظ وزنی ۶.۸۹ ۸۹ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۳.۵۶ ۵۶ درصد افزایش یافته هست.

صادرات به هند ۷ درصد کاهش یافت

در هفت ماهه ی سال کنونی کشور هندوستان میزبان ۵ میلیون و ۵۱۲ هزار تن کالای ایرانی به اعتبار یک میلیارد و ۳۹۸ میلیون دلار بوده هست که از لحاظ وزنی ۸.۱۹ ۱۹ درصد و از لحاظ اعتبار ۵.۱۴ ۱۴ درصد از کل اعتبار صادرات ایران را دربردارنده شده هست.

در حالی که در مدت همانند سال گذشته ۵ میلیون و ۴۷۲ هزار تن کالا به اعتبار یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون دلار به هندوستان کالا صادر گردیده بود.

بدین ترتیب میزان صادرات به هندوستان در هفت ماه پیش از سال جاری نسبت به مدت همانند سال گذشته از لحاظ وزنی ۰.۷۴ ۷۴ درصد افزایش و از لحاظ ارزشی ۷.۴۵ ۴۵ درصد  کاهش داشته هست.