مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از دستگیری هفت حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در سه منزل مسکونی قدیمی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، علیرضا ارجمندی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در راستای بازدیدهای نظارتی و گشت عوامل یگان حفاظت‌ میراث‌فرهنگی ویژه نوروز ۱۴۰۱ و در پی اعلام گزارش حفاری غیرمجاز در سه منزل قدیمی در قم با قصد دستیابی به اشیای تاریخی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: با تلاش عوامل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، نیروی انتظامی و با هماهنگی مقام قضایی، هفت حفار غیرمجاز حین حفاری در عمق حدود ۱۰متری محوطه سه منزل که در یکی از منازل اقدام به حفر تونل کرده بودند، دستگیر شدند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: عوامل نیروی انتظامی در جریان بازرسی تعدادی آلات و ادوات حفاری شامل بیل و کلنگ، چراغ قوه و طناب کشف کردند.

 

وی تصریح کرد: این هفت حفار غیرمجاز که دو تن از آنان از اتباع افغانستان بود به همراه وسایل کشف‌شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

 

ارجمندی در پایان از شهروندان خواست تا برای حفظ و صیانت از آثار تاریخی استان قم، در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک موارد را با شماره‌های ۳۷۷۴۰۴۹۲ و ۳۷۷۳۸۱۹۹ به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم و یا با شماره تلفن ۱۱۰ ناجا اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/