مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از آتش‌سوزی در مراتع منطقه کرمجگان قم خبر داد و گفت: در این حادثه ۸ هکتار از مراتع منطقه خوش آب‌وهوای قم در آتش بی‌احتیاطی گردشگران سوخت.

به گزارش شهر کریمه، سید محمدتقی سجادی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در منطقه گرمجگان قم که به‌موجب آن ۸ هکتار از مراتع بخش کهک طعمه حریق شد، اظهار داشت: پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده علت آن بی‌احتیاطی گردشگرانی که برای تفریح به منطقه خوش آب‌وهوای کرمجگان رفته بودند اعلام شد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، اطفای این حریق که روز گذشته بخش وسیعی از اراضی منطقه کهنه‌سوار را در برگرفته بود با کمک مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، مردم محلی و تشکل‌های زیست‌محیطی مردم‌نهاد صورت گرفت.

سجادی با تأکید بر اینکه حادثه روز گذشته سومین حریق رخ‌داده در سال جاری در مراتع این منطقه است، خاطرنشان کرد: روستای کرمجگان از روستاهای گردشگری و خوش آب‌وهوای استان قم در بخش کهک است از همین رو در ایام تعطیلات پذیرای تعداد زیادی از طبیعت گردان است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان قم ضمن درخواست از گردشگران برای رعایت اصول ایمنی و حصول اطمینان از مهار آتش گفت: اشاعه فرهنگ صحیح حضور در طبیعت و آگاه‌کردن مردم نسبت به عوارض و خطرات نابودی پوشش گیاهی منطقه برای روستائیان و ساکنان منطقه در کوتاه‌مدت و بلندمدت از مهم‌ترین راهکارهایی است که باید برای جلوگیری از این قبیل حوادث موردتوجه قرار گیرد.