[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در نخستین حضور خود بعد از بهبودی از بیماری کرونا در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد از افزایش تعداد مراسم‌ عروسی و عزا از سوی شهروندان قمی گلایه کرد و گفت: هرگونه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در نخستین حضور خود بعد از بهبودی از بیماری کرونا در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد از افزایش تعداد مراسم‌ عروسی و عزا از سوی شهروندان قمی گلایه کرد و گفت: هرگونه مراسم عروسی، ختم و تجمعات در اماکن عمومی از قبیل تالارها و مکان‌های سرپوشیده و حتی منازل ممنوع است و برای نظارت بر این مصوبه هم کارگروهی با عضویت دستگاه قضایی برای برخورد تشکیل شده است.

استاندار با اشاره به اینکه این مصوبه ستاد از امروز اجرایی خواهد شد گفت: اگر تخلفی در این زمینه دیده شود برخورد قضایی خواهد شد چرا که دلیل رشد شیوع بیماری، همین تجمعات و مراسم‌ بوده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران در هفته اخیر گفت: طبق نظریه دانشگاه علوم پزشکی این پیک به دلیل عادی سازی شرایط و هم‌چنین افزایش مراسم عروسی و ختم و دورهمی های خانوادگی بوده است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده عنوان کرد: طبق مصوبه اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا در اماکن عمومی ماسک زدن اجباری است و در این زمینه هم کارگروهی از سوی معاونت امور اقتصادی برای تامین ماسک مورد نیاز ادارات و هم‌چنین داروخانه‌های استان تشکیل شده است.

سرمست افزود: باید هرگونه خدمت از سوی ادارات به شرط ماسک زدن باشد و کارمندان و ارباب رجوع برای اجرای این مصوبه باید همکاری کنند، واحدهای صنعتی و تولیدی هم در تامین ماسک مورد نیاز باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به عملکرد خوب استان قم در دوره اوج قبلی گفت: با مدیریت خوب کادر درمانی و همکاری مردم و گروه‌های جهادی؛ به سمت استان‌های با وضعیت سفید نزدیک می‌شدیم؛ اما شرایط برای مردم عادی شده و این روند زنگ هشداری برای افزایش آمار مبتلایان کرونایی است باید رسانه‌ها و شورای اطلاع رسانی استان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی مردم را دعوت کنند.

استاندار قم درباره برگزاری مراسم‌ عزاداری در محرم و صفر گفت: مراسم محرم و صفر تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است و آنها با ارزیابی شرایط نظر خواهند داد.

سرمست در پاسخ به این سئوال که آیا وضعیت قم به وضعیت قرمز خواهد رسید گفت: دلیل ممنوعیت مراسم‌ ختم و عروسی همین امر است که ما جلوی شیوع گسترده بیماری را بگیریم و این تصمیم‌گیری بر همین اساس است تا وضعیت قم قرمز نشود.

گفتنی است، در جلسه چهل وپنجم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درباره مصوبه ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی، تامین ماسک مورد نیاز و هم‌چنین تامین ماسک از سوی واحدهای صنعتی استان بحث شد.

[ad_2]