نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهدای روحانی در خلق عوامل معنوی، مقاومت و ایستادگی، پشتیبانی روحیه‌ای رزمندگان در زمان دفاع مقدس مؤثرترین نقش را ایفا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم، با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی گفت: در دفاع مقدس عوامل معنوی، برآمده از نوع جهان بینی، تفکر دینی و سیاسی رزمندگان اسلام بود.

 

وی افزود: عوامل معنوی، رمز موفقیت نیروهای ما بود که روحانیت در خلق عوامل معنوی و تقویت و استمرار و دوام آنها، بالاترین نقش را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: نقش روحانیت فقط به زمان دفاع مقدس محدود نمی‌شود بلکه هر انقلاب دینی و قیام اصلاحی در طول تاریخ اسلام اتفاق افتاده، روحانیت نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای داشته‌اند.

 

وی اضافه کرد: در نهضت‌های معاصر از جمله تحریم تنباکو، ملی شدن صنعت نفت و… نقش پرچم‌داری و رهبری روحانیت کاملاً برجسته است؛ در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیت مؤثر ترین قشر بودند.

 

ذوالنوری ادامه داد: یکی دیگر از عرصه‌های تاثیرگذار روحانیت، مبارزه با انحرافات، تحریف‌ها، ضلالت‌ها و گمراهی‌ها بوده است.

 

وی دیگر محور اثرگذاری روحانیت را محور پشتیبانی جنگ دانست و گفت: بیان رسای روحانیون که از اعتقادات و سوز دل آنها را سرچشمه میگرفت، رزمندگان را دلگرم می‌کرد و مردم را به سوی جبهه‌های مقاومت فرا می‌خواندند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نقش تبلیغی را محور بعدی عرصه اثرگذاری روحانیت در دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: خیل عظیم طلاب، از مراجع تقلید، اعضای جامعه مدرسین، اساتید حوزه علمیه، ائمه جمعه از پیر و جوان سنگرهای خط مقدم تا عقبه‌ها را تبدیل به مسجد و حسینیه کرده بودند.

 

وی با بیان اینکه محور رزمی از جمله عرصه‌های حضور روحانیون بوده، اظهار کرد: طلبه‌های بسیجی و جهادی و جوان، در صحنه جنگ و دفاع مقدس حاضر شدند و از دین و خاک کشورمان با جان و دل دفاع کردند.

 

ذوالنوری اذعان کرد: فراوان داشتیم که طلبه‌هایی که در زمان عملیات لباس نظامی و در زمان تبلیغ، لباس پیغمبر اکرم (ص) را می‌پوشیدند و ایفای نقش می‌کردند.

 

وی تاکید کرد: امروز دشمن ولایت و رهبری را نشانه گرفته است؛ وقتی می‌بینند پرچم انقلاب بر دوش ولایت پیش می‌رود، سعی می‌کنند ذهن‌ها را نسبت به ولایت تخریب کنند.

 

انتهای پیام/