[ad_1] کمک کارشناسی میراث فرهنگی برای ارتقاء فنی موزه دین و دنیا به گزارش شهرکریمه مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی از موزه دین و دنیای مسجد جمکران قم  بازدید و با مدیران موزه مسجد مقدس جمکران دیدار کرد. در این دیدار محمدرضا کارگر با قدردانی از زحمات مسئولان موزه دین و دنیا  مسجد مقدس […]

[ad_1]

کمک کارشناسی میراث فرهنگی برای ارتقاء فنی موزه دین و دنیا

کمک کارشناسی میراث فرهنگی برای ارتقاء فنی موزه دین و دنیا

به گزارش شهرکریمه مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی از موزه دین و دنیای مسجد جمکران قم  بازدید و با مدیران موزه مسجد مقدس جمکران دیدار کرد.

در این دیدار محمدرضا کارگر با قدردانی از زحمات مسئولان موزه دین و دنیا  مسجد مقدس جمکران  گفت: ایجاد موزه یک کار بزرگ‌ فرهنگی است که در صورت داشتن رویکرد دینی و مذهبی مطمئناً بر غنای موزه افزوده خواهد شد.

 وی با تشریح رسالت موزه ها افزود: موزه ها نقش مهمی در حفظ و انتقال میراث و فرهنگ دیروز و امروز دارند.

هم چنین دراین دیدار فلاح زاده رئیس  هیات مدیره موزه دین و دنیا  با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت موزه در حفظ میراث  دینی غفلت کرده ایم گفت: با ایجاد این موزه در مجموعه مسجد جمکران سعی داریم تا این نقص را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: ما آمادگی لازم را جهت استفاده از نظرات کارشناسان داریم تا وضعیت موجود را ارتقاء دهیم و از این طریق به معرفی بیشتر دین بپردازیم.

گفتنی است در این دیدار که با اهداف چند منظوره صورت گرفت مقرر شد، کمک های کارشناسی از طرف میراث فرهنگی جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی موزه  دین و دنیا ارائه شود و همچنین مجموعه مسجد جمکران برای برگزاری جلسه مدیران موزه های کشور در شهر قم  اعلام آمادگی کرد.

خاطر نشان می شود از دیگر مصوبات این دیدار درخواست صدور مجوزه موزه از سوی مسجد جمکران به مدیرکل موزه های کشور ارائه شد که مقرر شد پس از بررسی اقدامات لازم جهت صدور مجوز انجام پذیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]