جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مهمترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی دستیابی به علم و فناوری نوین است و بسیج با تمام توان برای سنگربانی از اقتدار علمی کشور تلاش می کند. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی روز سه شنبه در همایش تجلیل از جهادگران علمی […]

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مهمترین عامل پیشرفت انقلاب اسلامی دستیابی به علم و فناوری نوین است و بسیج با تمام توان برای سنگربانی از اقتدار علمی کشور تلاش می کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی روز سه شنبه در همایش تجلیل از جهادگران علمی قشرهای مختلف بسیج استان قم در دانشگاه قم، افزود: مهمترین هدف بسیج حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در این مسیر بالا بردن اقتدار علمی کشور از عوامل اصلی در مسیر پاسداری از ارزش های انقلاب و پیشرفت نظام اسلامی است.
وی با اشاره به اهمیت پیشرفت های علمی در نگاه رهبر معظم انقلاب، افزود: ایران برای تبدیل شدن به قدرت منطقه ای و جهانی باید از علم و فناوری روز دنیا برخوردار باشد و در این مسیر بسیج با ظرفیت عظیمی که در زمینه های علمی در اختیار دارد، نقش مهمی را ایفا می کند.
وی ادامه داد: مبنایی ترین نسخه اقتدار هر کشوری برخورداری از علم و فناوری است به همین دلیل استکبار جهانی سعی می کند علم را در انحصار خود نگاه دارد تا دیگر کشورها همواره مصرف کننده علم آنها باشند.
حاج صادقی گفت: غربی ها فرهنگ ابتذال خود را به سایر کشورها انتقال می دهند اما اجازه نمی دهند دیگران از علم و فناوری آن ها استفاده کنند و مبارزه با اقتدار علمی و هسته ای انقلاب اسلامی را در همین راستا دنبال می کنند.
وی با اشاره به این که غربی ها همواره با علم مبتنی بر ارزش های اسلامی و انقلابی مقابله می کنند، بیان کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که دشمنی شما با ایران تا به کجا ادامه دارد گفته بود «تا زمانی که این کشور از ارزش های انقلابی فاصله گرفته و به سمت سکولاریسم حرکت کند.»
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر کشوری که به استقلال علمی دست پیدا کند می تواند در عرصه های دیگر هم مستقل شود و به همین دلیل در موضوع اقتصاد مقاومتی هم برخورداری از علم و فناوری پیشرفته از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین ابعاد خطرناک نفوذ در هر جامعه ای، نفوذ دشمنان در بخش های علمی آن است؛ دشمن با تبلیغ گفتمان مصرف گرایی سعی می کند راه تولید فکر و اندیشه را سد کند و در این زمان نقش جوانان بسیجی اهل علم و پژوهش برای مقابله با این نفوذ بسیار مهم است.
وی ادامه داد: بر خلاف فرهنگ غرب که علم را برای منافع مادی و انسانی می خواهد در گفتمان انقلاب اسلامی علم وسیله نجات بشریت از جهل و گمراهی است و عالمان در جامعه اسلامی با استفاده از نور معنویت در مسیر تحول آفرینی و پیشرفت حرکت می کنند.
حاج صادقی گفت: امروز هم اگر به دنبال تحول در سبک زندگی مردم جامعه هستیم، ابتدا باید مبانی علوم انسانی خود را براساس ارزش های ایرانی و اسلامی تنظیم و از پذیرش کامل نظریه های غربی خود داری کنیم.
وی با بیان این که قراردادن دین در برابر علم اقدامی خلاف واقعیت است، افزود: غربی ها با قراردادن دوگانگی میان این دو حقیقت می خواهند میان مردم با معنویت فاصله بیندازند، بنابراین نباید این مساله را به عنوان یک اصل پذیرفت.
وی ادامه داد: حتی امروز هم غربی ها اندیشه تقابل میان توسعه یافتگی با استقلال و یا حفظ ارزش ها را در مقابل ارتباط با جهان برای کشورهای مختلف از جمله ایران مطرح می کنند که این موضوع نادرست است.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:علم با ایمان دوبال یک حقیقت هستند که هر کدام منهای دیگری خطرناک است، علم منهای ایمان ابزار دست دشمن است و ایمان منهای علم به تکفیر و تحجر می انجامد.
وی افزود: امروز آنچه بشر را رنج می دهد آن قدرت علمی است که جهت مشخصی ندارد و بیشتر تلاش های علمی بشر برای تخریب به کار گرفته می شود تا سازندگی و خدمت به انسان ها.
وی با اشاره به این که نباید اجازه داد فضاسازی های سیاسی، ما را از اهداف بلند مدت علمی باز دارد، ادامه داد: جوانان بسیجی علم را یک میدان جنگ و مبارزه با دشمنان می دانند و پیشرفت هایی که در عرصه صنایع دفاعی در سال های اخیر انجام شده است به خوبی این حقیقت را نشان می دهد.
حاج صادقی با بیان این که دانشجو باید فعالیت های سیاسی داشته باشد اما نباید سیاست زده شود، گفت: در موضوع نفوذ بیش از ۶۰ درصد ظرفیت دشمن برای تاثیرگذاری بر روی جمعیت نخبگان به کار گرفته می شود و یکی راهکارهای دشمنان در این راه، درگیر کردن دانشجویان به منازعه های سیاسی است.
وی با اشاره به این که راه جهاد و مبارزه پایانی ندارد، افزود: کسی نباید فکر کند می تواند جنگ میان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی را متوقف کند، در قرآن کریم آمده است که در برابر انبیا دشمنانی هستند و در پرتو این تقابل است که جوهره انسان ها نمایان می شود.
وی با بیان این که در قرآن در رابطه با مسائل سیاسی نکات قابل توجه فراوانی وجود دارد، ادامه داد: جنگ میان توحید و شرک با مذاکره حل نمی شود، ای کاش قدری قرآن را باورداشتیم و می دیدیم قرآن در باب مذاکره با دشمنان چه می گوید، در قرآن بیش از ۵۰ مرتبه آمده است که به دشمن اعتماد و تکیه نکنید که عاقبت خوشی ندارد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که اگر به دشمن تکیه شود ایمان و نصرت خدا از دست می رود، گفت: اگر می خواهیم باقی بمانیم باید قوی باشیم و سرچشمه آن علم است، ما با علم به اقتدار سیاسی مبتنی بر مقاومت می رسیم که مهمترین عامل حفاظت از انقلاب اسلامی است.
همچنین در این آیین سرپرست سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان قم گفت: به مناسبت هفته بسیج سه پایگاه علمی در سطح شهر قم در دسترس نخبگان قرار خواهد گرفت.
محمود فاضل افزود: هدف بسیج علمی استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی های جامعه نخبگان کشور در مسیر پیشرفت است.
در پایان این آیین از جهادگران علم و فناوری قشرهای مختلف بسیج استان قم تجلیل به عمل آمد.
پنجم آذر ماه سالروز تاسیس بسیج مستضعفین و ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.منبع: ایرنا