مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: گردهمایی طلایه داران ساخت صحن حضرت زینب(س) حرم امام حسین(ع) در کربلا به همت این ستاد در قم برگزار می‌شود.

به گزارش شهرکریمه رضا حافظی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای انجام عملیات تکمیلی صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلا برگزاری گردهمایی سراسری در استان‌ها از سوی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور اعلام شده‌است که این گردهمایی در قم با عنوان طلایه داران ساخت صحن حضرت زینب(س)‌روز جمعه هفته جاری ترتیب خواهد یافت.

وی ادامه داد: این گردهمایی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران با حضور خیران، مسئولان استانی و عموم مردم برگزار می‌شود تا کمک‌های خیران برای تکمیل ساخت صحن حضرت زینب (س) کربلای معلا جمع آوری گردد.

وی بیان کرد: طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در سه صحن اصلی امام حسین(ع)، حضرت زینب (س) و امام زمان (عج) توسط ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور در ۳۸ هکتار طراحی شدهاست که باید در چهار مرحله طی ۲۵ سال به اتمام برسد.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم ابراز داشت: ساخت صحن حضرت زینب(س) از سال ۹۴ شروع و برنامه‌ریزی شده‌است تا در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

وی افزود: از اهداف اصلی این طرح ایجاد فضای زیارتی ،‌امکانات رفاهی و خدماتی برای زائران کربلاست که صحن حضرت زینب(س) در پنج هکتار و زیربنای ۱۶۸ هزار متر مربع ایجاد می شود.

حافظی اظهار داشت: محل احداث صحن دقیقا همان محل کارزار کربلا در جنوب غربی حرم امام حسین(ع) است که از باب القبله شروع شده و تا تل زینبیه و خیمه‌گاه ادامه می‌یابد.

وی با دعوت از عموم مردم برای کمک نقدی و غیر نقدی به ساخت صحن حضرت زینب(س) گفت: کلیه هزینه های طرح از سوی مردم و خیران تامین می شود و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۱۵۳۵۴ به نام ستاد عتبات عالیات به این موضوع اختصاص یافته‌است.