اعضای هیأت دولت در نشست امروز خود به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، پس از بررسی سوابق «سیدمحمدتقی شاهچراغی» به وی به‌ عنوان استاندار قم رأی اعتماد دادند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه، اعضای هیأت دولت در نشست امروز خود به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، پس از بررسی سوابق «سیدمحمدتقی شاهچراغی» به وی به‌ عنوان استاندار قم رأی اعتماد دادند.

سید محمد تقی شاهچراغی متولد ۱۳۴۰  در قم است که بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده و پس از مدت کوتاهی بعنوان یکی از فرماندهان لشکر همیشه پیروز ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) در کنار بزرگانی چون شهید زین‌الدین به دفاع از کشور پرداخت.

استاندار جدید قم، پس از دفاع مقدس نیز سابقه فرماندهی سپاه‌ استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران و استان تهران را در کارنامه دارد و از مهرماه ۱۳۹۷ تاکنون نیز فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم را بر عهده داشته است.

شاهچراغی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است، در خردادماه سال جاری با پیشنهاد سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر معظم انقلاب و به پاس قدردانی از تلاش و عملکرد جهادی کارکنان نیروهای مسلح در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در قم، از سوی فرمانده معظم کل قوا مورد تشویق قرار گرفت.