×
×

آل خلیفه از سرنوشت دیکتاتورها عبرت بگیرد

  • کد نوشته: 5410
  • عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه حکومت بحرین برای خود چاهی می کند که در آن گرفتارخواهد شد، نسبت به عواقب این حرکت وقیحانه حکومت بحرین به شدت هشدار داد.

    آل خلیفه از سرنوشت دیکتاتورها عبرت بگیرد
  • به گزارش شهرکریمه آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تشدید فشارها بر مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه گفت: یکی از مسائلی که خیلی باید مورد توجه باشد این است که انسان از تجربه دیگران باید استفاده کند.

    وی افزود: در حکومت های گوناگون این تجربه محقق شده که هرچه دولت ها به مردم فشار بیاورند و مردم را سرکوب کنند حکومت آن ها زودتر از بین می رود، هرچه حکومت مردمی تر و در کنار مردم باشد و به خواسته های مردم توجه کند، حکومت باقی می ماند.

    استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که متأسفانه حکومت بحرین از این فرصت استفاده نمی کند، اظهار داشت: در تظاهراتی که مؤمنان بحرینی انجام می دهند از سلاحی استفاده نمی شود بلکه اعتراض خود را به صورت آرام و مسالمت آمیز مطرح می کنند.

    وی ادامه داد: مردم بحرین به صورت آرام خواسته های خود را بیان می کنند، حکومت بحرین و هر حکومتی باید با این نوع خواسته برخورد ملایم داشته باشد و به خواسته های آنان توجه کند تا سبب آرام شدن آن ها شود نه این که با مردم برخورد تند داشته باشد.

    آیت الله فقیهی ابراز داشت: گاهی شاید گروهی با سلاح وارد میدان می شوند ممکن است بگوییم باید با چنین گروهی برخورد شود اما وقتی مردم با فرهنگ بالا با تظاهرات آرام بدون هیچ درگیری خواسته خود را بیان می کنند نباید با آن ها برخوردهای خشن صورت گیرد.

    وی عنوان کرد: وقتی مردم هیچ کار خلافی انجام نمی دهند شایسته است که حکومت بحرین توجه کند و این کار به نفع خود آن ها خواهد بود، از نظر عقلی حکومت باید به خواسته های مردم توجه داشته باشد.

    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شخصیتی همانند آیت الله شیخ عیسی قاسم مردم را به تظاهرات آرام و بدون خشونت دعوت می کند و رهبر شیعیان بحرین به شمار می رود که حکومت این کشور باید این فرصت را غنیمت بشمارد.

    وی اضافه کرد: حکومت بحرین برای خود چاهی می کند که در آن گرفتارخواهد شد و سبب نابودی آن ها می شود، حکومتی که مردمی نیست و با خواسته های مردم مبارزه می کند دیر یا زود نابود خواهد شد و چنین حرکتی به ضرر آن ها تمام خواهد شد.

    آیت الله فقیهی گفت: اگر حکومت بحرین با آیت الله عیسی قاسم کنار بیاید و به ایشان محبت کند، محبوب و مورد علاقه مردم می شود و می تواند حکومت خود را سال ها ادامه دهد و این برخورد های ظالمانه اشتباهی است که مرتکب می شوند.

    وی افزود: در ایران هم وقتی رژیم پهلوی با مردم به صورت خشن برخورد کرد و بسیاری را به شهادت رساند حکومت نابود شد، اگر با مردم مملکتی مبارزه و برخورد شدید شود حکومت باقی نخواهند ماند، مردم بدون هیچ اسلحه ای تظاهرات آرام داشتند اما رژیم آل خلیفه با آن ها برخورد شدید کرد و عده ای را به شهادت رساند و بسیاری را زخمی کرد.

    استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: امیدواریم که این افراد رویه کار خود را تغییر داده و به سخنان قلدر مآبانه عربستان و آمریکا گوش ندهند، مستکبران فقط راه زور را بلد هستند اما کسانی که به مردم توجه می کنند محبوب آن ها خواهد بود.

    وی با اشاره به انتخابات پرشور ایران اسلامی ادامه داد: در این انتخابات با علاقه شرکت کردند چون حکومت مردمی است، بیش از ۴۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و حدود ۴۰ میلیون به آخوند و روحانیت رأی دادند، کسانی به آقایان روحانی و رئیسی رأی دادند در واقع به آخوند و روحانیت رأی دادند و این بدان معنا است که روحانیت محبوب مردم هستند.

    آیت الله فقیهی ابراز داشت: آیت الله شیخ عیسی قاسم محبوب مردم است و اگر رژیم آل خلیفه با محبوب مردم مدارا داشته باشد و خواسته به حق آن ها را بپذیرد مشکلات حل خواهد شد، به جای این که به اسلحه تکیه کنند باید به خواسته های مردم توجه داشته باشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.