حضرت آیت الله نوری همدانی اربعین را یک رخداد مذهبی و سیاسی دانست و بر لزوم بهره برداری حداکثری از این فرصت ارزشمند تاکید کرد.  به گزارش شهرکریمه به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای ستاد اربعین استان قم خدمت گزاران اربعین را دارای ثواب فراوانی در نزد […]

حضرت آیت الله نوری همدانی اربعین را یک رخداد مذهبی و سیاسی دانست و بر لزوم بهره برداری حداکثری از این فرصت ارزشمند تاکید کرد.
 به گزارش شهرکریمه به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای ستاد اربعین استان قم خدمت گزاران اربعین را دارای ثواب فراوانی در نزد خداوند دانست و تأکید کرد: داشتن نظم در هر کاری ضروری است؛ در فعالیت ها و خدمات شما عزیزان نیز داشتن نظم اهمیت دارد تا کارها به راحتی انجام گیرند.

این مرجع تقلید ادامه داد: امیدواریم موکب های استان قم همان گونه که از تمامی جهات مانند اقتصاد و امنیت الگو هستند از نظر نظم نیز الگو باشند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) مکتبی را که در فرآیند زمان و مکان که دارای درس است احداث کرده، گفت: سیاست نیز درسی است که از مکتب امام حسین(ع) آموخته می شود و اکنون جریان اربعین نیز یک جریان سیاسی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اربعین را تنها یک حرکت مذهبی ندانست و با بیان این که اربعین یک اتفاق سیاسی نیز هست، ادامه داد: امروزه ما در جامعه ای قرار گرفته ایم که دشمنان لحظه ای نسبت به ما بی تفاوت نیستند؛ هیچ قدرتی توان ندارد جمعیت ۳۰ میلیون نفری را در مکانی گردهم آورد اما مکتب امام حسین(ع) چنین کاری را انجام داده است.

وی برنامه ریزی برای بهره برداری حداکثری از فرصت راهپیمایی اربعین تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: این افراد باید بدانند هدف ما از نظام ولایی در ایران چیست زیرا دشمن تلاش فراوانی انجام داده است تا این نظام معرفی نشود.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: ائمه معصوم(ع) تأکید فراوانی بر احیای فرهنگ عاشورا داشته اند و این انقلاب می خواهد فرهنگ عاشورا را احیاء کند.

وی خاطرنشان کرد: آن زمانی که طلاب به تحصیل اشتغال داشتند و کاری به مباحث جهانی و سیاسی نداشتند گذشت؛ امروزه درس ها و فقه ما بایستی در عرصه جهانی و زندگی مردم بحث کند؛ روایات فراوانی در زمینه حق مسلمانان نسبت به یکدیگر همچنین جنبه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد اما متأسفانه به آنها عمل نشده است پس چه زمانی باید به این اخبار عمل شود.

مرجع تقلید اضافه کرد: اگر مسلمانان به روایات ائمه معصوم(ع) عمل می کردند از جنبه های مختلف از سایر کشورها پیشرفته تر بودند اما بحث در این است این روایات را چه کسی باید عملی کند زیرا جامعه نیز نیازمند مدیر است همان گونه که ائمه معصوم(ع) جامعه را مدیریت می کردند.

در آغاز این نشست نیز عالی پور رییس ستاد اربعین استان قم گزارشاتی در زمینه فعالیت های ستاد ارائه کرد و گفت: از سوی استان قم بیش از ۲۲ موکب برای پذیرایی و اسکان روزانه ۸۰ هزار نفر احداث شده است.