به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، وی اضافه کرد: عدالت اجتماعی دارای گستره گسترده ای هست که مقوله مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را در بر می‌گیرد، عدالت اجتماعی دارای ابعاد و شاخصه‌هایی هست که اولین بعد آن رعایت حقوق جامعه هست. امام جمعه شهر قم با […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم،

وی اضافه کرد: عدالت اجتماعی دارای گستره گسترده ای هست که مقوله مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را در بر می‌گیرد، عدالت اجتماعی دارای ابعاد و شاخصه‌هایی هست که اولین بعد آن رعایت حقوق جامعه هست.

امام جمعه شهر قم با اشاره به ارزش عدالت در جامعه اسلامی تصریح نمود: یکی از شاخص‌های عدالت اجتماعی این هست که مسئولان جامعه در هر مقامی که می باشند کوشش کنند علاوه بر اینکه نا عدالتی و ستمی انجام ندهند شرایط را به شکلی مهیا کنند که از مظلوم دفاع گردد که در چنین جامعه ای عدالت اجتماعی پژوهشگر می‌شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) دنبال کرد: به‌وسیله اجرای عدالت با ظلم مبارزه کنید و همان‌گونه که نا عدالتی و ظلم علت نابود شدن عدالت می‌شود به وسیله عدالت در مقابل نا عدالتی قدعلم کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم اظهار کرد: علی‌رغم همه تحریم و فشارها ملت ایران روز ۱۳ آبان ماه حضور پرشوری در صحنه داشت، استکبار جهانی به‌دنبال جهان تک‌بعدی هست و ملت‌ها باید یا در مقابل آمریکا تسلیم گردند و یا به مبارزه بپردازند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری اضافه کرد: ملت ایران ۴۰ سال هست که با همه وجود در صحنه ایستاده و در مقابل تحریم‌ها و زروگویی‌های آمریکا کوتاه نیامده هست، آمریکا جنگ روانی بر علیه کشورمان راه انداخته هست، کوشش می‌کند در جامعه بدبینی ایجاد کند که اصحاب رسانه و هنرمندان باید به صحنه بیایند و جنگ روانی دشمن را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچ گاه در مقابل آمریکا کوتاه نمی‌آید، اضافه کرد: امروز کوچک‌ترین تصمیم در کشورمان توسط مسئولین انجام می‌شود و آمریکا هیچ نقشی ندارد و این مبحث بزرگ‌ترین برتری برای ملت ایران هست، علی‌رغم تحریم‌های دشمن به پیشرفت‌های بسیار شایسته ای دست پیدا نمودیم.

امام جمعه شهر قم تصریح با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورمان کرد: مسئولین باید به ظرفیت‌های داخلی کشورمان توجه نمایند و از تکیه به نفت اجتناب گردد، باید به مشکلات جامعه توجه و خسارت‌هایی که به وسیله ارز برای مردم ایجاد گردید برطرف گردد، نیازمند فعالیت‌های جهادی و ۲۴ ساعته هستیم و اداره کشور اسلامی نیازمند تأکید مخصوص هست.