به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم، ، در قسمتی از پیام آیت الله حسین نوری همدانی به دوازدهمین دوره مسابقات بانوان دارالقرآن امام علی(ع) آمده هست: باید دانست آیاتی که تنها دو پایه ایمان و عمل صالح را ملاک سعادت آدم معرفی می کند […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم، ، در قسمتی از پیام آیت الله حسین نوری همدانی به دوازدهمین دوره مسابقات بانوان دارالقرآن امام علی(ع) آمده هست: باید دانست آیاتی که تنها دو پایه ایمان و عمل صالح را ملاک سعادت آدم معرفی می کند در قرآن کریم زیاد هست و تعداد آن‌ها به ۵۲ مورد می‌رسد. ولی بعضی از این آیات تبیین بر این مطلب دارند که میان مرد و زن تفاوتی نیست.

در ادامه این پیام اضافه شده هست: استاد بزرگوار ما علامه طباطبایی در تفسیر با ارزش المیزان می فرمایند در عصری که این قبیل آیات نازل گردید عقیده مردم طبق عقیده رایج آن زمان این بود که بانوان اگر مرتکب گناه گردند عقوبت گناهشان بر گردن خودشان هست و باید مجازات گردند اما اگر ثواب و اعمال خوب انجام دهند ثواب آن برای مردان هست و بانوان از ثواب عمل خود بهره ای ندارند و این تفاوت در نظر آن‌ها به این سبب بود که زن به خاطر پستی و حقارتی که دارد شایستگی ثواب و جایزه را از خداوند ندارد! و این آیات قرآنی که دلالت بر این دارد بانوان هم مثل مردان ثواب عمل نیک خود را دریافت می کنند، نفی آن فرهنگ غلط و رایج در آن عصر هست.

در پیام این مرجع تقلید تبیین شده هست: چهره بانوان در عرصه‌های جهادی از صدر اسلام تاحالا درخشش بسیاری داشته هست که در راس آن‌ها خطبه‌های آتشین و روشنگرانه حضرت زینب کبری در کوفه و شام و ادامه نهضت خون‌بار حضرت سید الشهدا و علاوه بر این اظهارات دیگر زنانی که آن حضرت را در عزیمت اسارت شام معیت می‌کردند از خوب ترین مصادیق آن هست که امید داریم رفتار، کردار و گفتار این بانوان، الگوی بانوان مسلمان امروز باشد و شما حافظان و فعالین قرآنی رسالت سنگین زینبی بودن را در این زمان برعهده دارید.

اسلام زن را به عنوان اینکه مثل مرد یک آدم کامل هست و شایسته همه کمالات و کرامات انسانی هست و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد، معرفی کرد و بر طبق نظر قرآن کریم هیچ فردی بر فرد دیگر چه مرد و چه زن پیروزی ندارد مگر به تقوا و آن را هم خدا می داند.

منطق قرآن مجید این هست که خداوند همه انسان‌ها اعم از زن و مرد را با فطرت دینی و الهی و متمایل به نیکی آفریده هست و در قرآن همان گونه که از مردان شایسته تحسین می کند از بانوان شایسته هم که در پیمودن راه خدا کوشش زیاد و گام‌های استوار داشته اند تشریح و تجید داشته هست و همچنان که از بانوان منحرف و گناهکار انتقاد می کند مردان گناهکار و آلوده و منحرف را نیز مذمت می کند.

در انتهاء این پیام خاطرنشان شده هست: اینجانب از اینکه در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که در نوع خود یکی از بزرگترین عرصه رقابت‌های قرآنی بانوان قرآنی کشور هست و قریب ۵ هزار و۳۰۰ نفر از فعالین قرآنی در آن شرکت دارند و قریب ۸۰۰ حافظ کل قرآن در آن وجود دارند بر خود می بالم. به حمدالله در پرتو نظام جمهوری اسلامی و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب که به طور مستمر مشوق جامعه قرآنی بوده اند، شاهد چنین حجم ارزشمندی در جمع بانوان کشور هستیم و امید دارم هر کدام از شما در پرتو تعالیم قرآن و اهل بیت به یک فضه مبدل شوید.