رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مورد وقف در کشور از سال ۸۹ تا امروز خبر داد. به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام علی محمدی غروب پنجشنبه در دیدار با آیت الله العظمی علوی گرگانی که در آستانه هفته وقف در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با ارائه […]

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مورد وقف در کشور از سال ۸۹ تا امروز خبر داد.

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام علی محمدی غروب پنجشنبه در دیدار با آیت الله العظمی علوی گرگانی که در آستانه هفته وقف در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸ هزار بقعه متبرکه، امامزادگان و شخصیت‌های برجسته در سراسر کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی و احداث ساختمان در بیش از ۴ هزار بقعه متبرکه در سراسر کشور در حال انجام است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در کشور دو نوع موقوفه داریم و آن دست از موقوفاتی که دارای متولی هستند که تعداد آن به بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۰ مورد می‌رسد و ۸ هزار نفر نیز متولی این اماکن هستند.

وی افزود: تعداد موقوفاتی که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اداره می‌شوند به همراه مساجد و بقاع متبرکه به بیش از ۱۷۸ هزار مکان می‌رسد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه موقوفات بر اساس نیت واقفان به دو نوع عام و خاص تقسیم بندی می‌شوند، افزود: کمک به حوزه‌های علمیه، کمک به درمان بیماران نیازمند، کمک به ازدواج و اشتغال جوانان، اعزام زائران به عتبات مقدسه، چاپ قرآن، برپایی مراسم عزاداری در محرم و صفر، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان از جمله نیت واقفان است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: از سال ۸۹ تاکنون به طور متوسط سالانه ۲۵۰۰ مورد وقف در کشور به ثبت می‌رسد، در صورتی که در سال‌های گذشته این آمار کمتر از این بوده و این امر نشان دهنده اعتماد مردم به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.