عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هر نوع اقدامی که چهره ای بر خلاف آنچه که بودند از امام حسین و اهل بیت (ع) ارائه دهد این خیانت به اهل بیت (ع) هست. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد حسن رحیم پور ازغدی عصر امروز پنجشنبه هشتم مهرماه در دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیأت […]

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هر نوع اقدامی که چهره ای بر خلاف آنچه که بودند از امام حسین و اهل بیت (ع) ارائه دهد این خیانت به اهل بیت (ع) هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد حسن رحیم پور ازغدی عصر امروز پنجشنبه هشتم مهرماه در دومین نشست تخصصی فعالان عرصه هیأت تهران که در قتلگاه شهدای حزب جمهوری اسلامی برگزار شد گفت: در دوران دفاع مقدس حتی یک عملیات نبود که با نام سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا شکل نگیرد و شاید هیچ وصیت نامه ای از شهدا پیدا نکنید که نام کربلا در آن نباشد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی از پیش از پیروزی از دو جهت با اتهامات مواجه بوده است اظهار داشت: از سویی از طرف رژیم شاه و اربابان غربی و وابستگان متهم می شد که این انقلاب دینی و ارتجاعی است و انقلابها پدیده های مدرن هستند و به دین ربطی ندارند و از سوی دیگر اتهامی هم از طرف جریانهای متحجر دیندار ضد انقلابی که می گفتند دینی که آقای خمینی می گوید انقلابی است و این را مذمت می کردند و انقلابی بودن دین را نقطه ضعف می دانستند.

وی با اشاره به این‌که پیش از انقلاب آخوند سیاسی از نظر متحجرین یک جرم بود و سیاست آخوندی از طرف جریانهای ضددین یک جرم بود گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز جریانهای لاییک و وابسته به شرق و غرب متهم می کردند که این انقلاب آخوندی است و جریانهای متحجر می گفتند این آخوند حکومتی است و به درد نمی خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در ادامه این اتهام زنی ها رسیدیم به هیئات که آن طرفی ها متهم می کردند این سیستم بی نظم است و می گفتند که این دولت و نظام هیئتی است یعنی بی نظم و از داخل هم اتهام میزدند که این هیأت ها دولتی هستند و این را مذمت می کردند.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: اصل ماجرا این است که هر چیزی را که در راستای ساختن جامعه و حکومت دینی نباشد و فقط برداشت شخصی شود می‌پسندند و این همان سکولاریزم است.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که سکولاریزم با هیأت و دین و عبادت مخالف نیست بلکه اینها را شخصی می داند گفت: نتیجه این دو تفکر می شود دولت سکولار، آخوند سکولار و هیات سکولار، در نظام غرب هم کلیسا را خراب نکردند بلکه مذهب را محدود به یکشنبه ها و درون کلیسا کردند.

وی با اشاره به این‌که امام(ره) با تعبیر ولایتی های بی دین جواب همه این‌ها را داد تصریح کرد: اگر اینها زمان سیدالشهدا (ع) بودند اصلا کربلا نمی آمدند و بخاطر سیاسی بودن کار امام (ع) ایشان را تنها می گذاشتند.

رحیم پور ازغدی افزود: این نوع تفکر که در زمان طاغوت با حکومت بودند و پس از انقلاب گفتند ما بر حکومت ها هستیم نه با حکومت ها، در روشنفکر ها نیز وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کل حرکت امام زمان (عج) سیاسی است و امام(عج) در راس فعالیتهای سیاسی قرار می گیرد پس معنا ندارد نیمه شعبان غیر سیاسی داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که هدف انقلاب اسلامی، اسلامی‌تر شدن هرچند جاهایی نتوانستیم اظهار داشت: اگر حکومت صالح است باید با حکومت باشیم، دولت سازی جزئی از ولایت حسبیه است که در تعابیر امام از حکومت اسلامی آمده است.

وی با تاکید بر این‌که هیات انقلابی معنا دارد تصریح کرد: جریانهای لامذهب و جریانهای افراطی با هیأت انقلابی هم مشکل دارند، هردو می گویند هیات ربطی به انقلاب و عدالت و جهاد فی سبیل الله ندارد.

رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرشان کرد: هر نوع اقدامی که چهره ای بر خلاف آنچه که بودند از امام حسین و اهل بیت (ع) ارائه دهد این خیانت به اهل بیت (ع) هست.

این استاد حوزوی با اشاره به این‌که رضاخان که یک مافنگی پابرهنه بود اول خود را مذهبی نشان داد و در هیئات گل می مالید اما بعد که به حکومت رسید و بزرگان را کشت عزاداری را جرم اعلام کرد اظهار داشت: اگر هیات سیاسی نباشد سیاست سراغ هیات می‌آید، برخی هیئات می گفتند ما با رضاخان کار نداریم ولی آن موقع که رضاخان هیات را ممنوع اعلام کرد با آنها هم کار داشت.

وی افزود: اگر هیات کاری با استعمارگران نداشته باشد خودشان حمایت می‌کنند مانند انگلیس که در بین هیئات قمه پخش می‌کرد خودشان را بزنند اما اگر همین قمه به سمت انگلیسی ها برمی‌گشت آنها را به مسلسل می بستند.

رحیم پور ازغدی با بیان این‌که در کربلا برخی حسینیان قدیمی یزیدی شدند و برخی یزیدیان حسینی شدند مانند حر بن یزید ریاحی و برخی مسلمان نبودند و آمدند و مسلمان شدند گفت: انقلابی ترین و شجاع ترین و نترس ترین مردان جهان در کربلا بودند، چگونه می‌توانیم منبری برویم یا مداحی بکنیم که نتیجه‌اش فقط بیچارگی و فلاکت باشد؟ این خیانت به امام حسین (ع) است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این‌که مداحی و عزاداری باید منتج به عزت باشد نه ذلت تصریح کرد: اینکه بزرگترین مشکل اهل بیت (ع) تشنگی و محاصره شدن مطرح شود ظلم به اهل بیت (ع) است، شهدای کربلا مظلوم عاجز نبودند بلکه مظلوم عزیز بودند.

وی با اشاره به این‌که حضرت زینب (س) در کاروان اسرا هم ذلت را نپذیرفت و صدقه ها را پرتاب کردند جلوی کوفیان اذعان داشت: وقتی در جریان کربلا یک نمونه ذلت در رفتار اهل بیت (ع) پیدا نمی‌شود به چه حقی روضه و مداحی ما می شود ذلت برای جلب ترحم.

رحیم پور ازغدی با بیان این‌که مدح و مرثیه و منبر برای اهل بیت اعجاز شیعه و بزرگترین افتخار در بین شیعیان است اظهار داشت: در تمام دنیا هیچ چیز مانند روضه امام حسین (ع) در حفظ دین و مذهب موثر نبوده است، اما کدام مداح و کدام منبر مسئله مهمی است.

این استاد حوزوی خاطرنشان کرد: منبری و مداح اگر در تبیین شعائر دین خوب عمل کنند بهترین جاهای بهشت جای آنهاست و اگر ظلم در حق اهل بیت (ع) کنند بدترین جاهای جهنم جایگاه آنها می شود و بین اینها ندارند.

وی با اشاره به این‌که شهید مطهری می‌گوید مراقب باشید به نحوی مرثیه خوانی کنیم که نتیجه آن عقده و حسرت و یأس نشود گفت: باید طوری عمل کنیم عزت و شجاعت خروجی آن باشد.

رحیم پور ازغدی با بیان این‌که شفاعت بین ۵ تا ۱۵ شرط دارد و نصیب هرکسی نمی شود خطاب به مداحان گفت: چرا طوری القا می کنید که طرف هرکاری دلش میخواهد بکند و فکر کند با یک قطره اشک همه اش پاک می شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که شهید مطهری می گوید هیچ جمله ای شبیه عمه من غریبم از کودکان اهل بیت شنیده نشده است تاکید کرد: این مرثیه هایی که به این شکل است خیانت به اهل بیت (ع) است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: مرثیه خوانان امام حسین (ع) تا زمانی که در راه راست و حقیقت قدم برمی‌دارند دشمن از آنها حمایت و تعریف نمی‌کند و با آنها مقابله می کند.