در دیدار جمعی از کارشناسان اورژانس کشور بر مشکلاتی مانند نبود ساختار منسجم، مخالفت برخی دستگاه‌ها در سازمان شدن آن تأکید شد. شهرکریمه/، صبح امروز جمعی از کارشناسان اورژانس کشور و تهران با امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار کارشناسان اورژانس کشور به مشکلات نبود ساختار منسجم در […]

در دیدار جمعی از کارشناسان اورژانس کشور بر مشکلاتی مانند نبود ساختار منسجم، مخالفت برخی دستگاه‌ها در سازمان شدن آن تأکید شد.

شهرکریمه/، صبح امروز جمعی از کارشناسان اورژانس کشور و تهران با امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار کارشناسان اورژانس کشور به مشکلات نبود ساختار منسجم در اورژانس کشور اشاره کردند و اظهار داشتند: سال‌های زیادی است که اورژانس کشور از نبود ساختاری منسجم رنج می‌برد و سازمان شدن این بخش خدمت رسان می‌تواند کمک بزرگی به حل مشکل پرسنل این مجموعه باشد.

آنان با انتقاد از برخی مخالفت‌ها در زمینه سازمان شدن اورژانس کشور، خاطرنشان کردند: متأسفانه برخی که مجموعه اورژانس زیرمجموعه آن‌ها است به علت اینکه می‌خواهند از بیلان موفق اورژانس برای خود محل مانوری ایجاد کنند مخالف منفک شدن آن هستند.

این کارشناسان اورژانس کشور با تأکید بر برگزاری چندین جلسه مختلف با کارشناسان در این رابطه افزودند: این مطالبه مجموعه اورژانس کشور است که از زیرمجموعه برخی دستگاه‌ها خارج شوند، همچنین اصلاح ناوگان، اصلاح ساختار و حقوق پرسنل از مواردی است که به علت نبود ساختار منسجم برای اورژانس مشکلاتی ایجاد کرده است.

آنان عنوان کردند: هم‌اکنون طرح “سازمان ملی اورژانس” در صحن مجلس قرار دارد و باید نمایندگان کمک و از آن دفاع کنند تا به سرانجامی خوب برسد و مطمئناً سازمان شدن اورژانس کشور و ادغام اورژانس با هلال‌احمر دارای برکات زیادی برای مردم خواهد بود.

امیرآبادی نیز در این دیدار اظهار داشت: بهبود ساختار اورژانس کشور باید در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار بگیرد چراکه مثلاً اگر اتفاقی در جاده‌های کشور بیفتد به علت نبود متولی مشخص در خدمت‌رسانی مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی یکی از مباحثی را که باید در برنامه ششم موردتوجه قرار گیرد را ادغام اورژانس و هلال‌احمر دانست و ادامه داد: متأسفانه خلأهای قانونی در این رابطه وجود دارد و حتی باید تکلیف مدیریت بحران استان‌ها هم مشخص شود تا آن‌ها هم در حوادث مترقبه تکلیف خود را بدانند.