به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری صبح امروز در مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران با اشاره به دهه ولایت و امامت اظهار داشت: این ایام و این مکان پیامی دارد که اگر باور داریم راه را گم کرده ایم باید عامل اصلی ضلالت را پیدا کنیم؛ همین آیه قرآن که در نمازهای […]

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری صبح امروز در مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران با اشاره به دهه ولایت و امامت اظهار داشت: این ایام و این مکان پیامی دارد که اگر باور داریم راه را گم کرده ایم باید عامل اصلی ضلالت را پیدا کنیم؛ همین آیه قرآن که در نمازهای روزانه می خوانیم «غیرالمغضوب علیهم و الضالین» به این معنا است که خدا صراط مستقیمی گذاشته که همان راه بندگی خدا است.
صراط مستقیم صراط محمد و آل محمد است
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: صراط مستقیم صراط محمد و آل محمد(ص) است که در آن جهالت، ضلالت، معصیت و غفلت وجود ندارد در حالی که در زندگی ما همه این موارد وجود دارد؛ خدا در قرآن می فرماید انسان ها سه دسته اند؛ نخست انعمت علیهم هستند همان کسانی که در خدمت صراط مستقیم قراردارند که همان اهل بیت(ع) و پیروان راستین آنها هستند؛ دسته دوم افرادی هستند که در مسیر جنگ با صراط مستقیم هستند که مغضوب علیهم همین افراد به شمار می روند که در برابر خدا و اهل بیت(ع) می ایستند.
وی با بیان این که دسته سوم ضالین و گمراهان هستند، تأکید کرد: ویژگی های این افراد این است که گاهی با خدا هستند و گاهی با شیطان؛ روزی در حرم مطهر امام رضا(ع) گفتم آیا همه این خانم هایی که در حرم با حجاب هستند بعد از حرم همه آنها چادر را حفظ می کنند؛ ضالین کسانی هستند که دقت در حلال خوری ندارند که مشکل عمده جامعه همین است و گمراهی در این است که در ماه رمضان همه خوب می شویم ولی بعد از این ماه مبارک دوباره به حالات غیرخدایی برمی گردیم.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» ابراز داشت: این کتاب اثر رهبر معظم انقلاب است که در آن از رحلت پیامبرگرامی اسلام(ص) تا غیبت صغرای امام زمان که ۲۵۰ سال می شود را بررسی کرده است؛ در آن دوران ۱۲ امام حضور داشته اند که در این دوران اصلا ناهماهنگی دیده نمی شود و به همین دلیل می گویم اهل بیت همگی یک حقیقت واحد دارند، حال آیا زندگی یک سال ما با هم هماهنگی دارد؟ این عدم هماهنگی ضلالت است.
پیام دهه ولایت دعای معرفت است
وی ادامه داد: پیام دهه ولایت دعای معرفت است که خدایا اگر خودت را به من نشناسانی گمراه می شوم، چراکه خدا خالق انسان، عالم هستی و اسلام است؛ این را باور کنیم همین خدایی که انسان را به زیبایی آفریده است، اسلام را خلق کرده است پس در آفریننده دین هم بهترین خالق است.
کارشناس رسانه ملی با تأکید بر این که متناسب ترین برای هدایت انسان اسلام است ابراز کرد: هرکس اسلام را که دین خدا است به عنوان آیین نامه زندگی خود قرار ندهد از گمراهان است، چراکه نقشه رسیدن به گنج بهشت دین اسلام است؛ همه ما این مسائل را قبول داریم ولی برخی اوقات آیین نامه زندگی را از ماهواره می گیریم؛ آیا خدا گفته مهریه ها را بالا بنویسید؟ آیا خدا گفته در ۳۰ سالگی ازدواج کنید؟ آیا خدا گفته درمراسم های عروسی موسیقی های شیطانی پخش کنید.
وی افزود: بعد از این که می گوییم خدایا خودت را به من بشناسان، می گوییم خدا می خواهیم پیامبرت را نیز به ما بشناسانی چون پیامبر بهترین خبررسان و راستگوترین خبرگزاری ها است؛ ما خبرهای خود را از ماهواره ها و شبکه های اینترنتی می گیریم ولی منبع اصلی خبر را فراموش می کنیم و در آخر می گوییم اگر حجت خودت را نشناسانی گمراه می شویم.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که همه ما اهل بیت را دوست داریم و آنها را قبول داریم، تصریح کرد: ما اهل بیت(ع) را الگوی زندگی قرار نمی دهیم؛ امروز همه حرم های امامان از غربت ظاهری خارج شده اند ولی هنوز غربت باطنی دارند؛ ما دست به ضریح ظاهری می زنیم ولی ضریح باطنی را نمی گیریم، ضلالت در همین است که زندگی ما رنگ و بوی اهل بیت(ع) ندارد.
جهاد کبیر جهاد زندگی است
وی تصریح کرد: جنگ در میدان جهاد اصغر است ولی جهاد کبیر جهاد زندگی است که دشمن نه با گلوله بلکه با الگو به میدان می آید؛ من سؤال می کنم الگوی پوشش مملک اسلامی به کدام سمت است؟ در خیابان برخی از خانم ها و آقایان لباس هایی می پوشند که انسان خجالت می کشد به او نگاه کند، حال همین فرد نماز می خواند، اهل بیت(ع) را هم دوست دارد که مشکل همین است، فروشنده ای که عاشق خدا و اهل بیت(ع) است چرا باید دختری را برای جذب مشتری بزک کند.
وی با اشاره به مدیران و مسؤولان جامعه اسلامی توجه آنها را بیت المال ضروی دانست و تأکید کرد: امیرمؤمنان هم رییس حکومت بود ولی چطور با بیت المال برخورد می کرد؟ چرا باید یک مدیر جامعه اسلامی حقوق نجومی بگیرد؛ همه ما اهل بیت(ع) را می خواهیم ولی الگوی ما اسلام و اهل بیت(ع) و قرآن نیست.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان تأکید کرد: الان آل سعود ولایت ندارند و راهنمای آنها آمریکا و صهیونیست شده است به همین دلیل است که ما آنها را خائن الحرمین می دانیم نه خادم الحرمین.