– خبر ها استانها – به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، سید مرتضی سقائیان نژاد در هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر شهر قم که شامگاه امشب در سالن نشست ها ساختمان شهید باکری برگزار گردید، گفت: بازآفرینی شهری از اولویت‌های با اهمیت شهرداری […]

– خبر ها استانها –

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، سید مرتضی سقائیان نژاد در هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر شهر قم که شامگاه امشب در سالن نشست ها ساختمان شهید باکری برگزار گردید، گفت: بازآفرینی شهری از اولویت‌های با اهمیت شهرداری شهر قم در هسته مرکزی شهر هست.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر عنوان نمود: برای شکل‌گیری این سازمان و جدایی آن از سازمان توسعه عمران قدم‌های مثبتی در سال‌های گذشته برداشته‌شده هست.

مطالبات صنعت های همگن و واحدهای تولیدکننده قطعات خودرویی شهر قم پرداخت گردد۳۲۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در شهر قم پرداخت گردید۳۰ درصد از سهمیه ۹۰۰ میلیارد تومانی تسهیلات رونق تولید در شهر قم جذب‌ گردید

شهردار شهر قم لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و  گفت: ساماندهی بافت‌های کهنه بر عهده شهرداری هست، بافت‌های تاریخی شهری متولی خاص داشته و شهرداری نمی‌تواند در آن‌ها وردی پیدا نماید.

سقائیان نژاد با انتقاد از موازی کاری‌های صورت گرفته در راستای بازآفرینی و ساماندهی نارسایی‌های شهری ابراز کرد: ادغام شدن فعالیت‌ها و رسالت‌های شهرداری شهر قم با سازمان‌های دیگر در سال‌های گذشته نتیجه مثبتی نداشته و اصولاً کارها به‌درستی پیش نرفته و خروجی‌های مدنظر از آن‌ها حاصل نشده هست.

وی با اهتمام بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تصریح نمود: بازآفرینی بافت‌های کهنه شهری سیاست و هدف عمده شهرداری شهر قم در هسته مرکزی شهر بوده که سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر مجری اجرای آن هست.

شهردار شهر قم با اشاره به بر مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تصریح کرد: این سازمان قرار بوده برای ایجاد رغبت در ۱۱ کانون تاریخی و ۸ کانون کهنه فعالیت‌های مثبتی جهت برای بازآفرینی شهری قرار دهد، به سبب مشکلات مالی شهرداری هنوز به‌صورت جدی وارد این کار نشده هست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهر قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز بخشش خسارات جرائم اضافی بر بیمه قطع اشجار ابراز کرد: در این مقوله ۱۲ پرونده لاینحل در راستای قطع اشجار در شهرداری شهر قم تشکل و هنوز تکلیف آن‌ها مشخص نشده هست.