[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی محمدعلی علوی گرگانی بعد از ظهر شنبه در دیدار مدیر عامل بانک تجارت استان قم با اشاره به مسئولیت سنگینی که بر دوش انسان‌ها در دنیاست، افزود: قرآن کریم بر مسئولیت سنگین افراد در دنیا تأکید ویژه‌ای دارد و خداوند می‌فرماید که روزی از مسئولیت‌های ما سوال […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی محمدعلی علوی گرگانی بعد از ظهر شنبه در دیدار مدیر عامل بانک تجارت استان قم با اشاره به مسئولیت سنگینی که بر دوش انسان‌ها در دنیاست، افزود: قرآن کریم بر مسئولیت سنگین افراد در دنیا تأکید ویژه‌ای دارد و خداوند می‌فرماید که روزی از مسئولیت‌های ما سوال می‌شود بنابراین باید مراقب اعمال خود باشیم.

وی اظهار داشت: پیامبران الهی برای اثبات قیامت به میان مردم آمده‌اند تا حجت را برای مردم تمام کنند.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: خداوند در قرآن کریم مسئولیت دیگران را نیز برعهده پیامبر اکرم (ص) گذاشته است بنابراین ائمه اطهار (ع) می‌گویند ما را شرمنده نکنید و هر زمانی که شما گناهی انجام می‌دهید ما شرمنده خداوند می‌شویم.

وی بیان کرد: همانگونه که والدین از اعمال بد فرزندان خجالت می‌کشند، پیامبر (ص) نیز از انجام گناهان توسط مسلمانان نزد خداوند خجالت زده خواهند شد.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه دنیا مرکز اعمال ماست، افزود: همه انسان‌ها در این دنیا دارای مسئولیت‌های خاصی هستند که باید به آنها پایبند باشند.

وی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر رضای الهی گفت: انسان باید توجه داشته باشد که مسئولیت خود را به صورت صحیح انجام دهد به گونه‌ای که مقبول در نزد خداوند و همچنین مردم باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند که امروز روز عمل است و مورد مؤاخذه قرار نخواهید گرفت اما فردا روز سوال است و باید نسبت به اعمالی که در طول عمر خود انجام داده‌اید پاسخگو باشید.

وی با بیان اینکه خداوند صحنه دنیا را به آخرت منتقل می‌کند، افزود: همان‌گونه که در دنیا مردم سعی در نشان دادن اعمال نیک خود به دیگران هستند و اعمال بد خود را مخفی می‌کنند در آخرت نیز دوست دارند اعمال نیک خود را به دیگران نشان دهند.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: در آخرت پیامبران و ائمه معصوم (ع) شاهد اعمال ما خواهند بود که با شرمندگی فراوانی همراه است.

[ad_2]

Source link