عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: برخی مسئولان اعتقادی به برخورد با قاچاق در مغازه‌ها و محل‌های توزیع ندارند. احمد امیرآبادی، با اشاره به اهمیت توجه به مسئله قاچاق در کشور اظهار داشت: قانون‌هایی که درباره قاچاق به تصویب رسیده خوب است، ولی متأسفانه برخی مسئولان اعتقادی به برخورد با قاچاق در مغازه‌ها و محل‌های توزیع ندارند. […]

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: برخی مسئولان اعتقادی به برخورد با قاچاق در مغازه‌ها و محل‌های توزیع ندارند.

احمد امیرآبادی، با اشاره به اهمیت توجه به مسئله قاچاق در کشور اظهار داشت: قانون‌هایی که درباره قاچاق به تصویب رسیده خوب است، ولی متأسفانه برخی مسئولان اعتقادی به برخورد با قاچاق در مغازه‌ها و محل‌های توزیع ندارند.

وی بابیان اینکه مسئولان دولتی اعتقاد به برخورد با قاچاق در مرزها دارند، افزود: ما در مبادی رسمی کشور دچار مشکل هستیم و نمی‌توانیم به‌صورت کامل با این پدیده برخورد کنیم، چراکه امکان این برخوردها وجود ندارد. قانون‌گذار در قوانین گفته برخورد با قاچاق باید از محل واردات تا محل توزیع باشد که این موضوع متأسفانه زیاد توسط مسئولان جدی گرفته نمی‌شود و ما در گمرکات کشور مشکل‌ داریم.

وی به تصویب قوانینی در برنامه ششم توسعه برای باز گذاشتن دست شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: استان قم دارای سند آمایش، طرح جامع و طرح تفصیلی است ولی حاشیه شهرها مشخص نیست در اختیار چه ارگانی است که در برنامه ششم توسعه تا ۱۵ کیلومتر حاشیه و ورودی شهرها را در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم.