[ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نجف لک‌زایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته بحث پرداختن به سیره و زندگانی حضرت امام علی(ع) در نشست‌هایی متعددی مورد بحث قرار گرفت لذا پیگیری شد همایشی با سطح علمی بالایی برگزار و از بحث درباره سیره و زندگانی این حضرت که در […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نجف لک‌زایی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته بحث پرداختن به سیره و زندگانی حضرت امام علی(ع) در نشست‌هایی متعددی مورد بحث قرار گرفت لذا پیگیری شد همایشی با سطح علمی بالایی برگزار و از بحث درباره سیره و زندگانی این حضرت که در همایش‌های گذشته تکرار شده جلوگیری و به بحث عدالت و معنویت حضرت امام علی علیه اسلام والگو قراردادن ایشان برای جهان امروز در این همایش با بهره‌گیری از بزرگان علمی استفاده شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش شناخت و تبین شخصیت علمی حضرت امام علی علیه اسلام در دو بعد معنویت و عدالت است تا با ارائه الگویی مناسب برای جامعه امروزی و حکمرانی عادلانه و عدالت اجتماعی مورد بحث قرار گیرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود:‌ هم‌چنین ارائه راهکارهایی برای حل تعارض بین‌المللی و منطقه‌ای منطبق با سیره آن حضرت و تلاش برای رشد و گسترش اندیشه‌های امیرالمؤمنین از دیگر اهداف این همایش خواهد بود.

بررسی ابعادمختلف عدالت علوی در همایش

وی بیان کرد: در این همایش محورهایی از جمله امام علی(ع) و حقوق انسانی، حقوق بشر از دیدگاه امام علی(ع)، حقوق شهروندی و فردی و هم‌چنین حقوق اقلیت‌ها و زنان در سیره زندگی امام علی(ع) مورد بحث خواهد گرفت.

حجت الاسلام لک زایی اظهار داشت: هم‌چنین در همایش «امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» معنویت در دنیای امروزی و معنویت در عرصه حکمرانی و رابطه معنویت و عدالت، معنویت علوی در اندیشه عالمان غیر مسلمان مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی گفت: در مجموع ۳۰۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که ۲۷۰ مقاله به زبان فارسی و ۳۵ مقاله به زبان عربی است و ۳۳ مقاله برتر انتخاب شده که قرار است در ۴ پنل مختلف بررسی شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: با توجه به ارسال دعوتنامه برای صاحب نظرانی از چند کشور خارجی اکنون ۸ نفر از کشور عراق و از کشورهای افغانستان و تاجیکستان برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: قرار است از اندیشمندانی از جامعه المصطفی هم برای حضور در این همایش دعوت شود که دلیل حضور فقط چند کشور محدود به دلیل محدودیت مالی این پژوهشگاه برای تقبل هزینه حضور و رفت و آمد مهمانان خارجی است.

به گفته حجت الاسلام لک زایی، برای برگزاری این همایش ۲۰ مرکز علمی کشور همکاری مطلوبی داشتند از جمله این مراکز دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه قم، دانشگاه الزهرا(س) و فردوسی مشهد را می‌توان نام برد.

[ad_2]

Source link