[ad_1] به گزارش خبرنگار حوزه احزاب شهرکریمه، جامعه اسلامی مدیران در بیانیه‌ای به وضعیت امروز آموزش و پرورش پرداخته و تاکید کرده است: آنچه در دولتهای یازدهم ودوازدهم با آن مواجه بوده ایم، مسیر ناصوابی است که پیش گرفته شده و تنها در کمتر از شش سال با تغییر سه وزیر باعث تزلزل و نا […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب شهرکریمه، جامعه اسلامی مدیران در بیانیه‌ای به وضعیت امروز آموزش و پرورش پرداخته و تاکید کرده است: آنچه در دولتهای یازدهم ودوازدهم با آن مواجه بوده ایم، مسیر ناصوابی است که پیش گرفته شده و تنها در کمتر از شش سال با تغییر سه وزیر باعث تزلزل و نا کارآمدی در نظام تصمیم گیری و اجرائی در آموزش و پرورش کشور شده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«پایه و اساس توسعه همه جانبه هرکشوری را سرمایه انسانی آن کشور تشکیل می دهد، و به صراحت می توان ادعا کرد که سرمایه انسانی محصول نظام آموزشی وپرورش هر کشور است که اگر پویا و ارزشی باشد توانمندی جامعه را درحل مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بالا برده و آهنگ قابلیت توسعه جامعه را تقویت می کند. بنابراین نقش آموزش و پرورش در ساخت زیربنای سرمایه انسانی بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست.

آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی  نیز نقش پر رنگی دارد به طوری که درصد بالایی از بودجه کشور در وزارت آموزش و پرورش هزینه می شود. مدیریت این وزارت خانه حیاتی در طول ۴۰ سال گذشته فراز و نشیب های فراوانی را به خود دیده است اما آنچه در دولتهای یازدهم ودوازدهم با آن مواجه بوده ایم، مسیر ناصوابی است که پیش گرفته شده و تنها در کمتر از شش سال با تغییر سه وزیر باعث تزلزل و نا کارآمدی در نظام تصمیم گیری و اجرائی در آموزش و پرورش کشور شده است.                                                                                     
این وضعیت باعث شده تا چندین شوک بزرگ برپیکره نظام آموزش و پرورش وارد شود. که از این موارد می توان به موضوعات زیر اشاره کرد:

۱-وقوع اختلاس و سوء استفاده های میلیاردی وابستگان منتصب به دولت از صندوق ذخیره فرهنگیان از یکطرف و از طرف دیگر عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان از قبیل حق الزحمه  معلمان حق التدریسی،  سنوات خدمت،  بیمه و نظام رتبه بندی آنا

۲- اجرای سند ۲۰۳۰ و جهت دهی نظام آموزش و پرورش کشور به سمت ارزش های غیردینی ، غیراخلاقی و غرب زدگی

 ۳- توهین به معلمان در دولت یازدهم با معرفی فردی به عنوان وزیر آموزش و پروش که امروز آن فرد به جرم قتل همسرش محاکمه می شود. واقعه ای که نه تنها نظام آموزش و پرورش بلکه جامعه را نیز در شوک فرو برده است.

 ۴- پس از استعفای مبهم وزیر، معرفی فردی به عنوان سرپرست وزارتخانه که نه تنها تجربه موثری در آموزش و پرورش ندارد بلکه از لحاظ سیاسی سابقه منفی در کارنامه خود دارد و در گذشته از سمت معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی نیز عزل شده است وانتظار می رفت تا دولت ، در جهت جبران ناکارآمدی های گذشته خود، درمعرفی سرپرستی چنین وزارتخانه مهمی، تدبیرمی کرد تا بیش از این لطمه و آسیب به آن که یکی از ارکانهای بی بدیل تعالی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است وارد نشود.

۵- عدم پاسخ مناسب به مطالبات قشر فرهنگی کشور و ایجاد زمینه نارضایتی که کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار داده است.

لذا با شرایط مذکور وضعیت فعلی وزارت خانه آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری شاهد سیاست زدگی و ناکارامدی است به طوری که جامعه فرهیخته معلمان کشور نه تنها از وضعیت خود رضایت ندارند بلکه امیدی به بهبود وضعیت خود، با  وجود گزینه های پرحاشیه مورد نظر دولت ندارند. به نظر می رسد آزمون بزرگی که دولت دوازدهم در آستانه مردودی در آن قرار دارد با واکنش نمایندگان مجلس روبرو گردد.»

انتهای پیام/    

[ad_2]