رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه اندازی بیمارستان خیریه ۲۲۰ تختخوابی امیرالمؤمنین(ع) تا پایان سال خبر داد و اعلام کرد که خدمات ارائه شده در این بیمارستان برای طلاب رایگان است.

به گزارش شهرکریمه دکتر ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان رسانه ای عرصه سلامت که در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد عنوان کرد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امیرالمؤمنین که توسط آیت الله خوانساری بنیان گذاری شد، در حال تکمیل است و تا پایان سال راه اندازی می شود.

وی افزود: کمتر از دو سال از کلنگ زنی این بیمارستان می گذرد و ان شاءالله تا پایان سال جاری شاهد راه اندازی آن خواهیم بود که این موضوع نشان دهنده تلاش شبانه روزی خدمتگزاران بخش بهداشت و سلامت استان قم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: این بیمارستان در درون بیمارستان شهید بهشتی راه اندازی می شود و هزینه های درمانی و خدمات آن برای طلاب و روحانیان کاملاً رایگان بوده و بنا بر وصیت آیت الله خوانساری به عنوان بانی این بیمارستان، این خدمات همیشگی است و هزینه های آن از طریق وقف تأمین می شود و در واقع این بیمارستان نخستین بیمارستان در سطح کشور است که چنین ویژگی دارد و به ارائه خدمات به طلاب و روحانیان می پردازد.

ایرانی خواه در ادامه با اشاره به دستاوردهای طرح تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این طرح توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در سطح کشور است که در قم این کار به خوبی انجام شده است که بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی فرقانی اواخر سال گذشته افتتاح شد و بیمارستان ۱۷۸تختخوابی شهدا نیز طی هفته های آینده در منطقه نیروگاه افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط شهر مقدس قم و نیاز به توسعه زیرساخت های ضروری آن، طرح بیمارستان هزار تختخوابی این شهر پایه گذاری شده و با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود که جزء مجهزترین بیمارستان های منطقه خواهد بود و ظرف ۲ تا ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: مدیریت این بیمارستان به شکل ۷۰درصد دولتی و ۳۰ درصد خصوصی و با شرط عقد قرارداد با بیمه های تکمیلی است که با راه اندازی این بیمارستان، تحول بزرگی در بحث زیرساخت های بهداشتی و درمانی قم ایجاد می شود.

ایرانی خواه کاهش سهم پرداختی از جیب مردم در روند درمان را یکی دیگر از اهداف طرح تحول سلامت دانست و در این باره اظهار کرد: هم اکنون میزان هزینه های پرداختی توسط مردم در نقاط شهری حداکثر ۶ درصد و برای افراد روستایی و عشایر نهایتاً ۳ درصد هزینه های درمانی است و این درحالی است که قبلاً این هزینه ها بیش از ۳۰ درصد هزینه های درمان بود و این موضوع سبب وارد شدن فشار مالی زیادی به بیماران می شد که الحمدلله با اجرای طرح تحول نظام سلامت این موضوع تا حدود زیادی مرتفع شد.

وی ابراز کرد: ارتقای کیفی خدمات و حضور و استقرار پزشکان تخصصی و فوق تخصص در سراسر کشور از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال شد و به نتیجه رسید و توانست میزان رضایت مردم از حوزه سلامت و درمان را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته این آغاز راه است و برای رسیدن به وضع مطلوب و رفع مشکلات فراوانی که وجود دارد باید تلاش بیشتری انجام داد و امیدواریم دولت دوازدهم با قدم های شتابان تری این طرح را دنبال کند تا به هدف هایی که در اجرای این طرح مدنظر است  در طول ۴ سال آینده برسیم و این موضوع با توجه به تلاش های انجام شده دور از انتظار نیست.