نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در ایران تأکید کرد بحرینی‌ها هرگز اجازه تعرض و خدشه واردکردن به آیت‌الله قاسم را نخواهند داد و تانک‌های آل‌خلیفه برای رسیدن به ایشان باید از روی بدن‌های اعتصاب‌کنندگان عبور کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ نشست خبری برندگان سومین جایزه حقوق بشر اسلامی بعد از ظهر امروز در […]

نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در ایران تأکید کرد بحرینی‌ها هرگز اجازه تعرض و خدشه واردکردن به آیت‌الله قاسم را نخواهند داد و تانک‌های آل‌خلیفه برای رسیدن به ایشان باید از روی بدن‌های اعتصاب‌کنندگان عبور کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ نشست خبری برندگان سومین جایزه حقوق بشر اسلامی بعد از ظهر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

«آرزو مرالی» دبیرکل تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن و یکی از برندگان این جایزه در دفتر مرکزی خبرگزاری تسنیم در تهران حضور یافت و «حجت‌الاسلام شیخ دقاق» به‌نمایندگی از شیخ عیسی قاسم دومین برنده جایزه مذکور به‌صورت ویدئوکنفرانس از دفتر قم خبرگزاری تسنیم در این نشست حضور یافت.

شیخ عبدالله الدقاق در این کنفرانس مطبوعاتی بر ادامه حمایت مردم بحرین از این شخصیت برجسته دینی تأکید کرد.

وی اظهار داشت اعتصاب کنندگان با حضور در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم تأکید می‌کنند هرگز به مقامات اجازه تعرض و خدشه وارد کردن به ایشان را نخواهند داد، اعتصاب کنندگان به مقامات می‌گویند “اگر می‌خواهید به شیخ عیسی قاسم برسید، باید با تانک‌های خود از روی اجسادمان عبور کنید”.

شیخ عبدالله الدقاق افزود: امروز چهل و هفت روز از لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و آغاز اعتصاب مردم بحرین در مقابل منزل ایشان در منطقه الدراز می‌گذرد، در حالی که منطقه در محاصره نیروهای امنیتی و موانع سیمانی و سیم‌های خاردار است.

وی خاطرنشان کرد: این محاصره، به ساکنان این منطقه و فعالیت اماکن تجاری زیان رسانده است، زیرا حکومت (آل خلیفه) از ورود کسانی که ساکن الدراز نیستند به این منطقه جلوگیری می‌کند و ورود و خروج تنها از طریق دو گذرگاهی که حکومت اختصاص داده، صورت می‌گیرد.

به‌گفته نماینده آیت الله عیسی قاسم، نیروهای حکومتی همچنین به تصویربرداری از شرکت کنندگان در اعتصاب و بازداشت و بازجویی تک تک آنها دست می‌زنند.

در ابتدای این کنفرانس خبری خانم مرالی،‌ رئیس بخش تحقیقاتی «کمیسیون اسلامی حقوق بشر» لندن، به تشریح فعالیت‌های این مؤسسه در انگلستان و وضعیت حقوق بشر،‌ بالاخص حقوق اقلیت‌ها در این کشور پرداخت.