[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مراسم اختتامیه جشنواره پژوهشی علامه حلی پیش از ظهر پنجشنبه در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد. حجت‌الاسلام محمدصالح مازنی دبیر این جشنواره اظهار کرد: جشنواره علامه حلی با حضور اندیشمندان فرهیخته از سال ۸۷ تاکنون هر ساله برگزار شده و امروز شاهد برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مراسم اختتامیه جشنواره پژوهشی علامه حلی پیش از ظهر پنجشنبه در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدصالح مازنی دبیر این جشنواره اظهار کرد: جشنواره علامه حلی با حضور اندیشمندان فرهیخته از سال ۸۷ تاکنون هر ساله برگزار شده و امروز شاهد برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی هستیم.

وی ادامه داد: آثار رسیده به جشنواره علامه حلی از ۲ هزار و ۲۴۹ به ۲۱ هزار و ۹۹۶ اثر در دوره جاری افزایش یافته است و این نشانه‌ای امیدبخش از شجره طیبه‌ای است که شاخه و برگ‌های آن در مسیر رشد گام برداشته و نقش آفرین در تمدن سازی نوین اسلامی به پیش می‌رود.

دبیر جشنواره علامه حلی با اشاره به اینکه در این ۱۰ دوره از هزار و ۱۰۵ اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۶۱ هزار و ۵۱۷ سهم برادران و مابقی سهم خواهران بوده است، افزود: از بین ۴۲ هزار ۶۵۰ اثر ارزیابی تفصیلی، ۷۴۱ اثر برتر شناخته شده است که در مجموع ۱۲ درصد آثار به مرحله تفصیلی رسیده و مورد ارزیابی قرار گرفت.

مازنی گفت: با شکلگیری دبیرخانه استانی شاهد افزایش آثار توسط طلاب بودیم که با ۲۱ هزار و ۹۹۶ اثر در دهمین دوره شاهد رشد ۵ برابری آثار هستیم که این تعداد دلیل بر موفقیت سیاست توسعه‌ای جشنواره است.

دبیر جشنواره علامه حلی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و ایجاد بسترهای لازم دبیرخانه دائمی این جشنواره در همه استان‌های کشور دایر شده اما به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای تعدادی از استان‌ها امکان برگزاری آئین پایانی را نداشتند.

وی معرفی استعدادهای برتر پژوهشی و حمایت از آن‌ها از طریق معرفی به مرکز نخبگان را از دیگر فعالیت‌های این جشنواره دانست.

تقویت نشاط علمی در بین طلاب خواهر و برادر زیر ۳۱ سال

حجت‌الاسلام مازنی عنوان کرد: دستیابی به سطح قابل قبولی از اعتبار علمی دستاورد دیگر جشنواره علامه حلی است. همچنین تقویت نشاط علمی در بین طلاب خواهر و برادر زیر ۳۱ سال گامی بود که بدون مشارکت همگان با دشواری انجام می‌شد.

دبیر جشنواره علامه حلی ادامه داد: ۲۱ هزار و ۹۹۶ اثر در قالب کتاب، مقاله و تحقیق پایانی و پایان نامه در دبیرخانه استانی و تقدیر از آثار برتر انجام شد که ۳۸۷ اثر به دبیرخانه کشوری ارائه شد، پس از ارزیابی تفصیلی آثار این دوره از همکاری بیش از ۵۰۰ نفر از اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی بهره بردیم.

مازنی گفت: برادران بیش از ۱۳ هزار مقاله و خواهران ۵۷۲۱ مقاله و خواهران ۲۴۲ پایان نامه و برادران ۲۳۶ پایان نامه را به دبیرخانه دهمین جشنواره علامه حلی ارائه داده‌اند که ۱۴ پایان‌نامه، ۹ تحقیق پایانی، ۹ مقاله و دو کتاب آثار برگزیده این جشنواره است.

دبیر جشنواره علامه حلی عنوان کرد: استان قم ۱۵ اثر، آذربایجان شرقی ۴ اثر، اصفهان ۳ اثر، تهران دو اثر و برخی استان‌های دیگر هر کدام یک اثر برگزیده داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فرآیندی برنامه‌ریزی شده است و اجرای موفق جشنواره منوط به اجرای این فرآیندها، جلب همکاری ذی نغعان، ذی نفوذها و ذی صلاحان، همکاری مؤلفه‌های نظام پژوهشی و همدلی دیگر ارکان نظام تعلیم و تربیت عرصه پژوهش است.

حجت‌الاسلام مازنی در پایان با اشاره به اینکه وقوع انقلاب اسلامی فرصتی بی نظیر و بی‌مانند است، یادآور شد: سرعت شتابان در فناوری، تحریم‌ها و سو مدیریت‌ها دوستان انقلاب را با نگرانی و مخالفان را با قضاوت‌های بدبینانه مواجه کرده که رهبری با بیانیه گام دوم انقلاب مسیر را مشخص کرده و بر امید واقع‌بینانه و حرکت به سوی آینده روشن تأکید کردند.

[ad_2]