رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مردم قم در راهپیمایی علیه اغتشاشات بدون توجه به شایعات و ده‌ها هزار پیامک دروغین در صحن مطهر حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، خیابان‌های ارم و شهدا به صورت پرشور حضور یافتند و راهپیمایی در تراز راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را رقم زدند.

به گزارش شهرکریمه نصرت‌الله لطفی دیشب در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت استان قم با آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه اکنون در آستانه چهلمین سالگرد قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶ هستیم، اظهار کرد: هر ساله در آستانه اعزام کاروان «میثاق امت با ولایت» به محضر رهبر انقلاب اسلامی، دیدار با مراجع تقلید را در قالب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته گذشته به مناسبت دهه بصیرت اضافه کرد: هر چند نقشه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر با حضور پرشور مردم درهم ریخته شد اما احتمال آن وجود دارد که رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود در مورد این اغتشاشات را در دیدار با مردم قم مطرح کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه شهر کریمه اهل بیت(س) همیشه در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی پیشرو بوده است، مطرح کرد: فتنه سال ۸۸ با حضور مردم در صحنه خنثی شد و حماسه یوم‌الله ۹ دی توانست قدرت نظام اسلامی را بار دیگر برای همگان به نمایش گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه اخیر هر چند که در ابتدا با عنوان مطالبات مطرح شد اما با ذوق‌زدگی فتنه‌گران، حمایت‌های ترامپ و آل‌سعود ماهیت اصلی آن به نمایش گذاشته شد. نمی‌توان تصور کرد که فردی مسلمان باشد اما به اسلام و دین توجه لازم را نداشته باشد، بی‌احترامی‌ها به مقدسات دینی نشان می‌دهد که نقشه فتنه‌گران از کجا آب می‌خورد.

لطفی از برگزاری با شکوه راهپیمایی در شهرهای مختلف کشور علیه اغتشاشات اخیر یاد کرد و ادامه داد: متاسف هستیم که در قم یک اقدام بدون سابقه و ناثوابی صورت گرفت، دستگاه دولتی ورود پیدا کرد و همه امکانات بسیج شد و از نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استفاده کرده و برخی از پیام‌ها را به شورای امنیت کشور و شورای تامین استان نسبت دادند تا موضوع لغو راهپیمایی را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: همانطور که مردم قم در سال ۵۶ در صحنه نقش‌آفرین بودند، بدون توجه به شایعات و ده‌ها هزار پیامک دروغین در صحن مطهر حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، خیابان‌های ارم و شهدا به صورت پرشور حضور یافتند و راهپیمایی در طراز راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را رقم زدند.

قائم مقام رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: هر چند ادارات و دستگاه‌های دولتی تعطیل نبود و رسما از استانداری به ادارات گفته شد که راهپیمایی لغو شده است اما برگزاری راهپیمایی با شکوه مردم در کارنامه افتخارات شهر مقدس قم به ثبت رسید.

وی با اشاره به اهمیت دیدار مردم قم روز ۱۹ دی‌ماه با رهبر انقلاب اسلامی گفت: برای برگزاری مطلوب این دیدار برنامه‌های مطلوبی درنظر گرفته شده است که با مشارکت نهادهای مختلف دنبال می‌شود.

لطفی حضور اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت در محضر مراجع تقلید را یک توفیق الهی خواند و ادامه داد: امیدواریم با رهنمود بزرگان دینی و مراجع تقلید بتوانیم در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی گام‌های موردنظر را برداریم.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از مردم کشور دوره انقلاب اسلامی را ندیده اند، گفت: در شرایط کنونی رسالت سنگینی بر عهده داریم و امیدواریم با استفاده از بسترهای موجود این رسالت را به خوبی انجام دهیم.