[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن سال جدید اظهار داشت: ملت ایران در طول یک سال اخیر مقاومتی ستودنی در برابر تمامی ابرقدرت‌ها داشته‌اند. وی افزود: از فرصت‌های سال جدید باید استفاده […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن سال جدید اظهار داشت: ملت ایران در طول یک سال اخیر مقاومتی ستودنی در برابر تمامی ابرقدرت‌ها داشته‌اند.

وی افزود: از فرصت‌های سال جدید باید استفاده کرده و دیگران را در شادی خود سهیم کنیم و می‌بایست دستگیری از مردم نیازمند در کشور داشته باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: در همین حالی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند اما شاهد افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد هستیم که این امر نشان دهنده دینداری ملت است که این حسن مردم‌داری آنها را به کمک بیشتر به مستمندان ترغیب می‌کند.

وی گفت: در ایام عید نوروز نباید شاهد ولنگاری در جامعه اسلامی باشیم و مرزها و حریم اسلامی نباید شکسته شود.

بیانیه گام دوم انقلاب یک منشور برای جامعه اسلامی است

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اظهار داشت: این بیانیه یک منشور برای جامعه اسلامی است که نشان دهنده تجربیات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است که به گذشته و حال و آینده توجه شده است و محور اصلی این بیانیه جوانان هستند.

وی بیان داشت: باید زمینه را برای انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل جدید فراهم شود که رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تأکید دارند.

امام جمعه قم ادامه داد: دشمنان تلاش کردند تا حرکت ملت ایران را متوقف کنند اما چهل سال از این نهضت بزرگ گذشته و این بیانیه نیز راهبرد چهل سال آینده است.

وی گفت: مددهای غیبی و امدادهای الهی در پیروزی ملت ایران تأثیر بسزایی داشته است.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه گفت: مجلس خبرگان رهبری در اجلاسیه اخیر خود به موضوع مشکلات اقتصادی مردم پرداخته است؛ هر چند که این موضوع در حیطه کار خبرگان رهبری نیست اما اعضای مجلس خبرگان رهبری همواره سعی کرده است تا پیگیر امور مردم باشند که به همین دلیل وزیر اقتصاد برای ارائه گزارش فراخوانده شد.

وی با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: امیدواریم مشکلاتی که در دستگاه قضائی وجود دارد با ورود آقای رئیسی مرتفع شود و رسیدگی سریع به پرونده‌های قضائی و رعایت عدالت در دستور کار باشد و ما از تلاش‌های آیت الله آملی لاریجانی نیز تشکر می‌کنیم.

سفر روحانی به عراق نشان دهنده اقتدار ایران بود

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر حجت‌الاسلام روحانی به عراق نیز بیان داشت: این سفر هر چند دیر بود اما نشان دهنده اقتدار ایران بود که با استقبال خوب مسئولان عراقی مواجه شد و این سفر در حالی برگزار شد که رئیس جمهور آمریکا شبانه و مخفیانه وارد عراق شده بود.

وی تأکید کرد: باید ارتباط خود را با همسایگان افزایش دهیم و در سفر اخیر رئیس جمهور به عراق برنامه‌های اقتصادی خوبی دنبال شد.

[ad_2]