مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئله خطبه و زیارت غدیریه که در حوزه علمیه هم به آن توجهی نشده از اهمیت بالایی برخوردار است اما در رابطه با خطبه غدیریه اخیراً مسابقاتی برگزار شده که جای امیدواری را نشان می‌دهد.

به گزارش شهر کریمه، آیت‌الله سید‌محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضا و رئیس ستاد بازسازی واقع غدیر کشور، با اشاره به اینکه نشان‌دادن صحنه غدیر با زبان هنر تأثیر بسزایی روی مردم در جامعه دارد، اظهار داشت: هنر و هنرمندی به‌معنای نشان‌دادن صحنه غدیر است به‌ویژه اگر برای شناساندن امیرالمؤمنین(ع) در جامعه باشد.

وی خطبه و زیارت غدیریه را مدنظر قرارداد و افزود: مسئله خطبه و زیارت غدیریه که در حوزه علمیه هم به آن توجهی نشده از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در رابطه با خطبه غدیریه اخیراً مسابقاتی برگزار شده که جای امیدواری را نشان می‌دهد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه عید غدیر خم دارای چند معناست، عنوان کرد: عید غدیرخم باید به‌دلیل اهمیتی که دارد در جامعه بیشتر شناخته شود، اکمال در دین مهم است به‌نوعی یعنی دین شما با داشتن غدیر کامل می‌شود.

وی ادامه داد: اتمام نعمت از جمله دیگر بیاناتی است که در رابطه با غدیر مورد توجه است، از این‌ رو مشخص می‌شود خداوند تمامیت نعمت را در غدیر قرار داده است و همچنین اتمام ولایت از دیگر مسائل مهم غدیر است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه هر چیزی که در قرآن بیان شود دارای اهمیت است، ابراز کرد: هنگامی‌که خداوند در قرآن کریم به واقعه غدیر اشاره می‌کند یعنی اینکه این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.