یکی از مراجع تقلید گفت: قوه قضائیه و دولت باید نسبت به اصلاح فضای مجازی اقدام کنند و مطمئن باشید همانقدر که فضای مجازی اصلاح شود به همان نسبت نیز جرم کم می‌شود. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیراری در دیدار با محمد باقر الفت معاون […]

یکی از مراجع تقلید گفت: قوه قضائیه و دولت باید نسبت به اصلاح فضای مجازی اقدام کنند و مطمئن باشید همانقدر که فضای مجازی اصلاح شود به همان نسبت نیز جرم کم می‌شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیراری در دیدار با محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و هیئت همراه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و با اشاره به اهمیت بحث پیشگری از جرم در جامعه گفت: همواره پیشگیری‌ها کم هزینه‌تر و موثرتر از درمان است.

وی ادامه داد: همانطور که در مورد بیماری‌ها، پیشگیری بسیار آسان‌تر و کم هیزینه‌تر است در مورد بیماری‌های اخلاقی و اجتماعی نیز کم هزینه‌تر است و اثر بیشتری دارد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه بحث پیشگیری از جرم ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن مطرح شده است، ابراز داشت: در قرآن سفارش شده است، هیچگاه به مقدسات دیگران اهانت نکرده و یا اینکه در جلساتی که در آن به مقدسات توهین می‌شود، شرکت نکنید که ریشه آن جلوگیری از درگیری و جرم است.

وی فضای مجازی را بلایی برای کشور، جوانان و حتی کل دنیا عنوان کرد و گفت: عامل بسیاری از طلاق‌ها و جرم‌ها آموزش‌های فضای مجازی است که باید برای مقابله با آن فکری شود.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: قوه قضائیه و دولت باید نسبت به اصلاح فضای مجازی اقدام کنند و مطمئن باشید همانقدر که فضای مجازی اصلاح شود به همان نسبت نیز جرم کم می‌شود.

وی بیکاری و مسائل فرهنگی را از دیگر عوامل جرم در جامعه دانست و افزود: شما می‌توانید با استفاده از صدا و سیما و انجام کارهای فرهنگی، مؤثر واقع شده و از وقوع جرم در جامعه جلوگیری کنید.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: باید با استفاده از رسانه‌هایی مانند، فیلم، میزگرد، نمایشنامه و اخبار، آثار و عواقب جرم را به مردم نشان داد و من تصور می‌کنم که باید این موضوع را از مهد کودک، دبستان و مدرسه آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه مساجد و مراجع دارای مسئولیت سنگینی در جامعه هستند، ابراز داشت: تلاش و کوشش شما برای جلوگیری از جرم بسیار خوب و نوعی عبادت است و همانطور که اشاره کردید پیشگیری از جرم یک کار علمی است.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: مراکزی مانند مرکز حل اختلاف در کاهش طلاق در جامعه بسیار مؤثر است و شما می‌توانید در کنار آن از وجود مشاورین نیز استفاده کنید.

در ابتدای این دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گزارشی از فعالیت‌های این معاونت ارائه کرد.