با وجود کشف انبارهای احتکار کالا در قم، مشکلات سطح عرضه و تقاضا نشان می دهد موش های کور محتکر حجم زیادی از کالا و اجناس مختلف را در انبارهای غیرمتعارف و غیرعادی پنهان کرده اند.

احمدنامداری-با وجود کشف انبارهای احتکار کالا در قم، مشکلات سطح عرضه و تقاضا نشان می دهد موش های کور محتکر حجم زیادی از کالا و اجناس مختلف را در انبارهای غیرمتعارف و غیرعادی پنهان کرده اند.
این روزها در قم برای خرید برخی کالاها باید مدتها در شهر گشت و گذار کرد تا بلکه بتوان به لطایف الحیل مختلف آن را خریداری نمود.
در آشفته بازار ارز و سکه متاسفانه مناطق اطراف و کوچه و پس کوچه های برخی محلات کلانشهرها به ویژه شهرمقدس و زیارتی قم به انبارهای احتکار کالا تبدیل شده است و روزی نیست که ماموران اطلاعاتی و سازمان تعزیرات به انبارهای پنهان تازه در حواشی شهر دست نیابند.
در اخبار منتشره خواندیم که طبق گزارش رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از ۱۰ انبار استان قم آلمینیوم، کاغذ، چایی، برنج، لوازم‌التحریر و لوازم‌یدکی موتورسیکلت کشف‌شده است و بزرگترین پرونده انبار احتکار در استان قم احتکار یک میلیون کیلوگرم انواع شمش و ورق آلومینیوم به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان در یک کارخانه سنگ بری تعطیل بود که واردات این کالا به کشور با ارز دولتی صورت گرفته بود.
گفتنی است که تاثیر کم این کشفیات در کنترل بازار نشان می دهد یک جای کار می لنگد و محتکران برای اختفای معاش مردم انبارهای مناسبی را پیدا کرده اند.
از طرفی حمل و نقل حجم زیادی از کالا در سطح شهر بدون ایجاد حساسیت و اطلاع مردم کار سختی است و اگر راهکاری برای تشویق مردم در معرف جابجایی ها و انبارکردن های مشکوک در نظر گرفته شود بدون تردید علاوه بر کاهش احساس امنیت محتکران حجم کشفیات را افزایش خواهد داد.
این پیشنهادی است که حتی در صورت یک اعلان رسانه ای تاثیر فراوانی در کاهش جابجایی ها و تلاش محتکران برای پنهان کردن اجناس از دسترس مردم شریف قم و دست قانون خواهد داشت.