مدیر موسسه سیره شهداء با تاکید براینکه ماهیت صدور انقلاب اسلامی هرگز سیاسی، نظامی نیست، گفت: انقلاب اسلامی بر مبنای تعالیم نورانی اسلام، برای عینیت بخشیدن به سعادت دنیا و آخرت بشر می‌تواند شرایطی را فراهم کند.

انقلاب اسلامی ایران در اصل خودش یک انفجار بود؛ اگر ما نیز ساکت می‌ماندیم و حرفی از صدور نمی‌زدیم، تفاوتی نمی‌کرد زیرا تمامی دنیا در زمان وقوع، مشغول صحبت درباره آن بودند؛ این خاصیت هر «تغییر بزرگ» در تاریخ است؛ هر تغییری چه در حوزه علم، چه در حوزه‌های معرفتی و چه سیاسی و اجتماعی، همین خاصیت را دارد خودش و با اتکا به ماهیت و ظرفیت خودش شایع می‌شود، رازی نیست که بین دو نفر بماند، همچنان که ما نیز متأثر از تغییرات فرهنگی و علمی جهان هستیم.

در همین راستا خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، گفت‌وگویی با حجت الاسلام جوشقانیان مدیر موسسه سیره شهداء داشته است که در ادامه تقدیم شما خواهد شد.

برخی از صدور انقلاب اسلامی ورود نظامی و نفوذ سیاسی را همانگونه که اغلب سیاستمداران جهان بدان معتقدند برداشت می‌کنند؟ نظر حضرتعالی راجع به ماهیت صدور انقلاب چیست؟

حجت الاسلام جوشقانیان-ماهیت صدور انقلاب هرگز سیاسی، نظامی نیست؛ اساس ماهیت انقلاب ایران، ذات انقلاب اسلامی است که دارای ایدئولوژی، فکر و تعالیم دینی است؛ یعنی انقلاب اسلامی بر مبنای تعالیم نورانی اسلام، برای عینیت بخشیدن به سعادت دنیا و آخرت بشر می‌تواند شرایطی را فراهم کند؛ جهت صدور انقلاب همان جهت اعمال درست در جایگاه مهم ولایت فقیه که در وجود نازنین حضرت امام خمینی (ره) متبلور شده و اعمال شاگردان و مردم متاسی به ایشان بوده است.

 

 بنا به عقیده برخی اندیشمندان از لوازم قطعی تمدن نوین اسلامی صدور مبانی و اندیشه انقلاب اسلامی است؟ از منظر شما صدور انقلاب چه جایگاهی در نگاه تمدنی دارد؟

حجت الاسلام جوشقانیان-انقلابی که باعث احیا و تجدید حیات اسلام و باعث قدرت بخشیدن به جهان اسلام و برهم زدن موازنه قدرت به نفع مردمان و مظلومان عالم شد؛ این انقلاب در صدورش در نگاه اول، مبانی و ایدئولوژی و اعتقادات عمیق اسلامی مد نظر ملت‌های مظلوم عالم است؛ جهانیان به عینه دیدند که انقلاب اسلامی برخاسته از غدیر، عاشورا و مبانی پیغمبر و آل پیغمبر علیهم السلام است و توانسته چیرگی خود را بر نظام سلطه جهان دیکته و همه ملت‌های مظلوم عالم را امیدوار کند؛ انقلاب اسلامی یک ماهیت و ذات ایدئولوژی دارد نه نظامی و سیاسی و به دنبال تحقق تمدن نوین اسلامی در جهان است.

جایگاه رسانه و فضای مجازی در صدور انقلاب اسلامی چیست؟

حجت الاسلام جوشقانیان-امروز نقش رسانه در صدور انقلاب اسلامی نقش منحصر به فرد است؛ دنیای فرا ارتباطات و دنیای رسانه‌ای امروز می‌طلبد که انقلاب اسلامی در بیان و بنا در افقی بالاتر و تاثیرگذارتر بر فضای امپراتوری دنیا که زیر نظر صهیونیست هاست قرار بگیرد و بتواند به زیبایی مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کند؛ نقش رسانه در صدور انقلاب اسلامی به جهانیان بسیار راهبردی است.