مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، گفت: رسانه ها با توان تاثیر گذاری، ظرفیت های گردشگری استان قم را برای جذب سرمایه گذار معرفی کنند تا سرمایه گذاران با حمایت های دولت تدبیر و امید در توسعه استان نقش آفرین باشند.  به گزارش شهرکریمه، عیسی رضایی روز سه شنبه باحضور درخبرگزاری جمهوری اسلامی […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، گفت: رسانه ها با توان تاثیر گذاری، ظرفیت های گردشگری استان قم را برای جذب سرمایه گذار معرفی کنند تا سرمایه گذاران با حمایت های دولت تدبیر و امید در توسعه استان نقش آفرین باشند.

 به گزارش شهرکریمه، عیسی رضایی روز سه شنبه باحضور درخبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم با اشاره به اینکه استان قم یکی از مقصدهای گردشگری زیارتی است، افزود: رسانه ها می توانند با معرفی اماکن زیارتی، تاریخی و گردشگری قم به جذب گردشگران و به تبع آن اشتغالزایی و توسعه زیرساخت های گردشگری استان شوند.

وی افزود: بسیاری از گردشگران از اماکن تاریخی این استان اطلاع ندارند ضمن اینکه وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران باعث تحت شعاع قرار گرفتن سایر اماکن تاریخی شده است این درحالی است که با فعالیت رسانه ها می توان آثار تاریخی قم را معرفی کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ادامه داد: سالیانه حدود دو و نیم میلیون زائر و گردشگر وارد استان می شوند که این ظرفیت خوبی در بخش گردشگری است و در همین راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت ها و افزایش تخت های گردشگری بهره برد.
وی با اشاره به کمک های بلاعوض دولت به سرمایه گذاران گفت: دولت با بسته های حمایتی کمک های شایانی به توسعه زیرساخت های گردشگری استان قم از جمله دهکد سلامت صبا، مجتمع گردشگری زیتون، مهرو ماه، پارک آبی آب و تاب کرده است.
رضایی افزود: همچنین تسهیل در صدور مجوز ها، ارائه تسهیلات بانکی، تخفیف عوارض ساخت و ساز و واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی از جمله حمایت های دولت تدبیر و امید برای سرمایه گذاران است.
وی بیان داشت: همزمان با هفته دولت ۴ طرح از جمله مجتمع گردشگری مهر و ماه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال، هتل سه ستاره با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، مجتمع موزه ای تراش سنگ با اعتبار ۴۵ میلیارد و خانه تاریخی یزدانپناه با اعتبار ۵ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
مشروح گفت و گوی خبرنگاران ایرنا با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، در هفته دولت منتشر خواهد شد.

ایرنا