به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم،،دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان عصر پنجشنبه بیستم دی ماه در تالار مرکزی شهر با حضور آیت الله سعیدی،تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گشایش یافت.  سیدموسی حسینی‌کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین […]

شروع به کار نمایشگاه کتاب کودک و نوجوانان در قمبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم،،دومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان عصر پنجشنبه بیستم دی ماه در تالار مرکزی شهر با حضور آیت الله سعیدی،تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گشایش یافت.

 سیدموسی حسینی‌کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین بازنمایی این نمایشگاه اظهار کرد:۱۱۰ ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان حاضر هستند،این نمایشگاه  تا ۲۸دی از ساعت ۹ تا ۱۳ و از ساعت  15 تا ۲۱ برپا هست

وی اضافه کرد: در نمایشگاه سال کنونی کتاب کودک و نوجوان ۱۸هزار عنوان کتاب تخصصی در زمینه‌ها و مباحث متفاوت عرضه می‌شود.

حسینی کاشانی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰میلیون تومان بن هم به این نمایشگاه اختصاص یافته و علاقمندان می‌توانند با عرضه هر کارت ملی یکصد هزار تومان بن با تخفیف ۲۰درصد بگیرند.

وی افزود: ناشران حاضر در این نمایشگاه نیز دست کم ۳۰درصد تخفیف برای خریداران در نظر گرفته‌اند.

بهرام سرمست استاندار شهر قم هم در سخنانی با اشاره به شکاف بین نسلی ایجاد شده، اظهار کرد: برای جابه جایی اطلاعات نسل قدیم به جدید، تنها کتاب هست که می‌تواند نقش بی‌بدیلی داشته باشد.

وی تصریح نمود: خوب ترین راه مبارزه با عارضه های اجتماعی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی هست.

استاندار سرانه بسیار پایین فرهنگ مطالعه را در کشور مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: فرهنگ مطالعه از شاخص‌های توسعه هست و باید افزایش یابد.

سرمست توسعه قرائت خانه‌های عمومی را در کنار کتابخانه‌ها راهکاری برای این منظور دانست و اضافه کرد: از این طریق میتوان فرهنگ مطالعه را به سنین پایین‌تر نیز گسترش داد.

استاندار علاوه بر این بر فعال شدن شهرک چاپ و نشر و تکمیل نمایشگاه دائمی شهر قم هم تاکید کرد.