[ad_1] احتمال افزایش زمان بحران کرونا تا بعد از اردیبهشت‌/نگران شلوغی جاده‌ها هستیم به گزارش شهرکریمه محمدرضا قدیر در نشست ستاد مقابله با بیماری‌های حاد تنفسی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولیت تهیه ماسک در استان قم با استانداری، هلال احمر و سازمان صمت است، عنوان […]

[ad_1]

احتمال افزایش زمان بحران کرونا تا بعد از اردیبهشت‌/نگران شلوغی جاده‌ها هستیم

احتمال افزایش زمان بحران کرونا تا بعد از اردیبهشت‌/نگران شلوغی جاده‌ها هستیم

به گزارش شهرکریمه محمدرضا قدیر در نشست ستاد مقابله با بیماری‌های حاد تنفسی که در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولیت تهیه ماسک در استان قم با استانداری، هلال احمر و سازمان صمت است، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم طی یک هفته با استفاده از ظرفیت‌های استانی از جمله مخابرات بتوانیم آمار مشارکت مردم در سامانه خوداظهاری را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: اولویت نخست ما در استان و کشور، طرح بسیج ملی مقابله با کروناست که در این راستا کارکنان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مؤظف شده اند تا در سامانه خوداظهاری ثبت نام کرده و شوراها، آموزش و پرورش و تشکل‌های مختلف در این زمینه مشارکت خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ما در حوزه‌های درمان و بهداشت درگیر هستیم به همین علت نباید مباحث جانبی را بر دوش بگیریم.

وی ادامه داد: روند فعالیت‌های مختلف در حوزه بهداشت روبه پیشرفت است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های برون سازمانی به صورت گسترده‌تری استفاده کنیم.

قدیر تصریح کرد: بهترین مدیریت را در مرکز بهداشت داریم چراکه افراد نخبه و توانمندی در این مرکز فعالیت دارند و می‌توانیم به دستاوردهای مورد نظر برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: اگر قرنطینه خانگی فراگیر نباشد احتمال دارد بحران تا بعد از اردیبهشت‌‌ماه نیز ادامه داشته باشد و اکنون مهم‌ترین کار قطع زنجیره شیوع ویروس است چراکه دیگر افزایش تخت درمانی پاسخگوی بحران نیست و ما نگران تعطیلات فروردین‌ماه هستیم.

وی مطرح کرد: ورودی‌های شمال و خروجی‌های تهران بسیار شلوغ است و این وضعیت کادر درمانی را دلسرد می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]