[ad_1] استارت لیگ شطرنج در قم به گزارش شهرکریمه استارت دوره جدید پیکارهای لیگ شطرنج باشگاه‌های قم در حالی زده شد که مدت زمان کوتاهی از برگزاری مجمع انتخابات این هیأت ورزشی گذشته، مجمعی که با حضور رئیس فدراسیون، مدیر کل ورزش و جوانان قم و سایر اعضای خود به تثبیت ریاست حسین رحمتی‌نشاط در […]

[ad_1]

استارت لیگ شطرنج در قم

استارت لیگ شطرنج در قم

به گزارش شهرکریمه استارت دوره جدید پیکارهای لیگ شطرنج باشگاه‌های قم در حالی زده شد که مدت زمان کوتاهی از برگزاری مجمع انتخابات این هیأت ورزشی گذشته، مجمعی که با حضور رئیس فدراسیون، مدیر کل ورزش و جوانان قم و سایر اعضای خود به تثبیت ریاست حسین رحمتی‌نشاط در این هیأت ورزشی رای داد.

رحمتی‌‌نشاط با رای اعتماد اعضای مجمع هیأت شطرنج استان قم بعد از هشت سال ریاست این هیات، یک دوره چهار ساله دیگر نیز در راس شطرنج قم باقی ماند و نخستین اقدام در دوره جدید ریاست وی میزبانی از مسابقات دو رده سنی پایه قهرمانی پسران کشور بود که یک هفته در قم به انجام رسید.

اکنون نیز یک رقابت استانی در دستور کار هیأت شطرنج قم قرار گرفته و دوره جدید مسابقات لیگ شطرنج باشگاه‌های استان قم به میزبانی خانه شطرنج و رقابت ۱۱ تیم باشگاهی آغاز شد، در شرایطی که این مسابقات با حضور نخبه‌ها و استعدادهای رده‌های سنی پایه در کنار چهره‌های با تجربه این رشته از جذابیت بالایی برخوردار است.

در دوره جدید مسابقات لیگ شطرنج باشگاه‌هاى استان قم ۱۱ تیم شامل تیم‌های مدرسه شطرنج اندیشه، آچمز، مدیریت درمان تامین اجتماعی قم، مدرسه شطرنج بزرگ‌مهر، ایران زمین، ریحانه، بانک‌ ملی، آیندگان، دانشگاه علوم پزشکی و ارغوان حضور دارند و به شکل دوره‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در دور نخست این پیکارها تیم مدرسه شطرنج بزرگ‌مهر با نتیجه چهار بر صفر بر مدرسه شطرنج اندیشه غلبه کرد، تیم مدیریت درمان تامین اجتماعى قم ۲٫۵ بر ۱٫۵ تیم آچمز را برد و شطرنج‌بازان تیم ایران زمین با نتیجه چهار بر صفر از سد تیم ریحانه گذشتند تا یکی از پنج تیم پیروز هفته نخست لقب بگیرند.

تیم شطرنج بانک ملی نیز با نتیجه چهار بر صفر از سد آیندگان گذشت و تیم دانشگاه علوم پزشکى نیز با نتیجه ۲٫۵ بر ۱٫۵ برابر تیم ارغوان به برتری رسید، در شرایطی که در این مرحله تیم زوگزوانگ استراحت داشت و ۱۰ هفته دیگر تیم قهرمان این مسابقات مشخص خواهد شد.

انتهای پیام /۱۳۷

[ad_2]