[ad_1] چهره شهر قم منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) تغییر کند به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم با بیان اینکه به هیچ وجه عزاداری امام حسین (ع) را یک مساله امنیتی نمی‌بینیم، افزود: عزاداری امام حسین (ع) یک امر […]

[ad_1]

چهره شهر قم منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) تغییر کند

چهره شهر قم منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) تغییر کند

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم با بیان اینکه به هیچ وجه عزاداری امام حسین (ع) را یک مساله امنیتی نمی‌بینیم، افزود: عزاداری امام حسین (ع) یک امر معنوی، مذهبی و اعتقادی به شمار می‌آید.

وی افزود: عزاداری امام حسین (ع) به راحتی از طریق سازمان‌های فرهنگی و متولی امور مذهبی قابل مدیریت است که این اقدام باید به خوبی صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به پیشگامی قم در ارائه ایده‌ها و پیشنهادها برای برگزاری مراسم محرم در شرایط کرونایی گفت: پیشنهادهایی که رائه شده شایسته تحسین است از جمله می‌توان به طرح‌های ابتکاری از قبیل هرخانه یک حسینیه، همراه سلامت و سفیر سلامت که از قم صادر شده اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در روزهایی که تا تاسوعا و عاشورا فرصت داریم، چهره شهر قم کاملاً باید منطبق با عزای سید الشهدا (ع) باشد، گفت: مردم باید احساس کنند بدون حضور در اجتماعات نیز می‌توانند عزاداری کنند و به نوعی حزن و اندوه خود را نشان بدهند.

سرمست با تاکید بر اینکه مدیریت شهری قم باید کلیه تصمیم‌گیری‌های خود را متناسب با شرایط کرونایی اتخاذ کند، افزود: برای تاسوعا و عاشورا نیز تصمیم‌های لازم در کارگروه عزاداری گرفته و به ستاد منتقل شده است.

وی بیان کرد: اعضای کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا از امروز تا پایان روز عاشورا در استان حضور داشته باشند و مرخصی و مأموریت برای اعضای ستاد نخواهیم داشت، همه پشتیبان این عزاداری باشند و کمک کنند و تا جایی که نیاز است نیز نظارت اعمال شود.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]