[ad_1] استان قم در ایجاد همبستگی اجتماعی در حوزه محیط‌زیست پیش‌قدم شود به گزارش شهرکریمه ژیلا مهدی آقایی در نشست صمیمی با  تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌ محیطی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست استان قم به اهداف حضور تشکل‌های مردم‌نهاد برای حضور در جامعه  اشاره کرد و اظهار داشت: شما با اختیار این مسئولیت را قبول […]

[ad_1]

استان قم در ایجاد همبستگی اجتماعی در حوزه محیط‌زیست پیش‌قدم شود

استان قم در ایجاد همبستگی اجتماعی در حوزه محیط‌زیست پیش‌قدم شود

به گزارش شهرکریمه ژیلا مهدی آقایی در نشست صمیمی با  تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌ محیطی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست استان قم به اهداف حضور تشکل‌های مردم‌نهاد برای حضور در جامعه  اشاره کرد و اظهار داشت: شما با اختیار این مسئولیت را قبول کرده‌اید که نشان از دغدغه‌های حقیقی شما است.

وی با تأکید بر مسئولیت‌های دولت در حوزه محیط‌زیست افزود: مسئولیت شما به‌عنوان تشکل‌های مردم‌نهاد بسیار سنگین بوده و سازمان حفاظت محیط‌ زیست به حضور فعال شما احتیاج داشته و با توجه به بودجه محدودی که در اختیار ما قرار می‌دهند نیازمند کمک شما و مردم هستیم.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: سازمانی که قدرت اجرایی نداشته و نقش نظارتی و حاکمیتی دارد  وظایف سختی داشته و با توان پایینی که دارد نیازمند حمایت تشکل‌های مردم‌نهاد است.

وی در تقابل قرار گرفتن سازمان حفاظت محیط‌ زیست و تشکل‌های مردم‌نهاد را یک آسیب دانست و ادامه داد: ما به‌عنوان همکار و همیار باید در کنار هم قرار گرفته و باید مطالبات از محل حقیقی انجام‌ شده و این نیازمند شناخت دقیقی جایگاه سازمان و تشکل‌های مردم‌نهاد است.

مهدی آقایی تلاش و زحمت تشکل‌های مردم‌نهاد را قابل‌ ستایش دانست و گفت: انجام کارها با شناخت مسیرها و تخصصی نگاه کردن به تشکل‌ها و حضور افراد متخصص می‌تواند رسیدن به اهداف را تسریع کند.

وی داشتن دانش و تخصص تشکل‌ها را قدرت آن‌ها در مقابل مدیران اجرای معرفی  و بیان کرد: استان قم با توجه به ظرفیت‌های موجود و قدرت دینی و باورهای دینی مردم می‌تواند در همراهی سازمان و تشکل‌های مرم‌نهاد گام‌های مؤثری بردارد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌ زیست تأکید کرد: دین اسلام بیشترین استفاده را از المان‌های زیست‌ محیطی داشته و احترام و از تأکید آن به حفاظت از محیط‌ زیست باید در ارتقاء فرهنگ حفاظت زیست‌ محیطی کشور استفاده شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالات تشکل‌های مردم‌نهاد بیان کرد: ما نیازمند ۸۰ میلیون محیط‌یار بوده و باید شرایط  حضور و مشارکت مردم را در فعالیت‌های محیط زیستی فراهم کنیم زیرا اهداف  محیط‌ زیست در حفظ و نگهداری  تنها با حضور مردم به‌درستی تحقق می‌یاید.

وی به نقش صدا و سیما در فرهنگ‌سازی پرداخت و ادامه داد: هزینه‌های صدا و سیما برای سازمان بسیار سنگین بوده و با وجود اقبال مردم به فضای مجازی باید از این ظرفیت استفاده کرده و موضوع اطلاع‌رسانی  را از کانال فضای مجازی دنبال کنیم.

مهدی آقایی لغو مجوز مدرسه طبیعت را نیز توضیح داد و گفت: سال ۹۳ نخستین مجوز صادر شد اما روند ثبت و ارائه این مجوز به‌هیچ‌ عنوان در قوانین سازمان محیط‌ زیست و اهداف و شرح وظایف آن وجود ندارد و در کشور ما تأسیس مدرسه در حوزه  اختیارات آموزش‌ و پرورش است.

وی به حوزه شکار نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در حوزه  شکار باید قبول کنیم به‌خوبی عمل‌نکرده و نیازمند ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی به‌صورت وسیعی هستیم، در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم  و آماده همکاری با انجمن شکارچیان کشور هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]