[ad_1] افزایش حقوق ۹۹ کارگران باب میل جامعه کارگری نبود به گزارش شهرکریمه اکبر شوکت طی سخنانی به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر در محل خانه کارگر قم، با بیان اینکه تابه‌حال از دولت هیچ مبلغی برای کارگران نگرفته‌ایم، اظهار داشت: در همه دنیا وظیفه دولت‌ها این بوده که برای رفاه جامعه کارگری کمک کنند درحالی‌که […]

[ad_1]

افزایش حقوق ۹۹ کارگران باب میل جامعه کارگری نبود

افزایش حقوق ۹۹ کارگران باب میل جامعه کارگری نبود

به گزارش شهرکریمه اکبر شوکت طی سخنانی به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر در محل خانه کارگر قم، با بیان اینکه تابه‌حال از دولت هیچ مبلغی برای کارگران نگرفته‌ایم، اظهار داشت: در همه دنیا وظیفه دولت‌ها این بوده که برای رفاه جامعه کارگری کمک کنند درحالی‌که در کشور ما کارگران قشری بسیار آسیب‌پذیر در جامعه هستند.

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری سراسر کشور با اشاره به  فراهم کردن پنج هزار بسته غذایی در میان جامعه کارگری استان به ارزش ۳۰۰ هزار تومان گفت: مجمع خیرین سلامت و تعاونی توسعه عمران پیش ‌قدم  شده و در فراهم کردن و توزیع این بسته‌ها کمک کردند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر رونق تولید ابراز کرد: باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری روحیه جهادی داشت، اینکه بتوانیم مشکلات فردی را به‌گونه‌ای حل کنیم که خودش در مسیر تولید قرار بگیرد بهتر از این است که نهادهای حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر درست کنیم.

شوکت با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری عنوان کرد: همه اعضای هیئت‌مدیره فی سبیل اللهی کار می‌کنند و در امور مختلف عمرانی و فرهنگی در حال فعالیت هستند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم تأکید کرد: اگر سنگ جلوی پای جامعه کارگری نگذارند به‌راحتی می‌توانیم مشکلات این قشر از جامعه را حل کنیم.

وی به افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ اشاره و عنوان کرد: حقوق‌های تعیین‌شده اوایل سال اصلاً باب میل جامعه کارگری نبود چراکه اگر در این افزایش حقوق‌ها یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به حقوق‌های سال گذشته اضافه می‌شد، تازه می‌توانستیم قدرت خرید سال گذشته را به دست بیاوریم.

شوکت با بیان متناسب نبودن نرخ تورم با افزایش حقوق کارگران مطرح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون عدم تناسب بین نرخ تورم و حقوق کارگران سبب شده حقوقی که کارگر دریافت می‌کند بیش از ۵۴ درصد سبد معیشت را پوشش ندهد.

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری سراسر کشور تأکید کرد: امسال زور دولت به نمایندگان جامعه کارگری چربید و حتی خود کارفرماها هم نرمش کمتری نسبت به افزایش حقوق کارگران داشته‌اند درحالی‌که سبد معیشت حق کارگر است.  

وی سیاست‌های اشتباه اقتصادی دولت‌های مختلف را دلیل اصلی فاصله اقتصادی و طبقاتی میان اقشار مختلف جامعه دانست و اضافه کرد: نباید انتظار داشته باشیم ۳۰۰ درصد در یک سال تعرفه‌ها را افزایش دهیم و بعد انتظار پوشش و پرداخت بدهی‌ها از سوی تأمین اجتماعی داشته باشیم.

شوکت با اشاره به عرضه اولیه سهام شستا در بورس عنوان کرد: در واگذاری اموال، دولت اموالمش را در بورس عرضه می‌کند و منابع حاصله از آن را خرج امورات جاری خودشان می‌کنند، درحالی‌که ابتدا باید بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم در پایان  افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ را نامطلوب دانست و گفت: این درحالی‌که است که در کشورهای پیشرفته، دولت‌ها در حوزه رفاهی از  صندوق ذخیره ارزی استفاده و بهترین سهم‌هایشان را پشتوانه تأمین اجتماعی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]