[ad_1] امپراتوری رسانه ای غرب به دنبال بزرگنمایی کاستی هاست به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام علی عباسی که پنجشنبه شب در نشست بصیرتی «انقلاب اسلامی، راه طی شده و آفاق پیش رو» در جامعه الزهراء (س) قم و به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک انقلاب […]

[ad_1]

امپراتوری رسانه ای غرب به دنبال بزرگنمایی کاستی هاست

امپراتوری رسانه ای غرب به دنبال بزرگنمایی کاستی هاست

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام علی عباسی که پنجشنبه شب در نشست بصیرتی «انقلاب اسلامی، راه طی شده و آفاق پیش رو» در جامعه الزهراء (س) قم و به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک انقلاب معرفتی و گفتمانی بود بیان کرد: قدرت نظام اسلامی در شرایط امروز به گونه ای است که معادلات منطقه ای و حتی جهانی بدون حضور و نظر ایران اسلامی رقم نمی‌خورد.

رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه در عین حال نشان کرد: این انقلاب حامل پیامی برخاسته از متن اسلام و برای همه بشریت است و البته باید گفت انقلاب اسلامی خود را موظف می‌داند که این پیام را به همه بشریت برساند.

 

موفقیت‌های انقلاب اسلامی بی‌سابقه است

وی افزود: موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی در سایه ایستادگی‌های مردمی در راه خدا به دست آمده و این مردم توانسته‌اند با عبور از کوران حوادثی مانند انواع فشارها، تحریم‌ها، ترورها و جنگ‌ها و بدون وجود یک مسیر هموار به این موفقیت‌ها دست یابند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به برخی آمارهای رسمی جهانی از موفقیت‌های نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار رسمی مراکز علم سنجی دنیا، رتبه ایران در سال ۲۰۰۲ میلادی چهل و هشتم بوده که این رتبه در سال ۲۰۱۲ به رتبه شانزدهم در جهان رسیده که نشاندهنده سریع‌ترین رشد علمی در جهان است.

وی اضافه کرد: البته رتبه فعلی کشور در این عرصه، پانزدهم در دنیاست که نشان می‌دهد آن رشد بی سابقه کاهش داشته و باید دلایل آن را بررسی کرد.

حجت الاسلام عباسی همچنین شاخص امید به زندگی را در دوره پیش از پیروزی انقلاب، ۵۴ سال اعلام کرد که این رتبه امروزه به ۷۶ سال رسیده است.

وی همچنین افزایش فراگیری سواد در کشور از ۳۸ درصد پیش از انقلاب به ۹۶ درصد پس از انقلاب را نشانه دیگری از موفقیت‌های نظام اسلامی دانست و گفت: البته افق آینده انقلاب اسلامی، دستیابی به تمدن نوین اسلامی است که این امر نیازمند توجه جدی به زیرساخت‌های علمی است.

 

گام دوم انقلاب و ضرورت بررسی کاستی‌های گام اول

استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی قرار داریم تأکید کرد: نیاز است تا محاسبه ای از فعالیت‌های خود، چه در عرصه موفقیت‌ها و چه در عرصه کاستی‌ها داشته باشیم که این امر، هم به محاسبه فردی و هم به محاسبه عمومی و اجتماعی نیاز دارد.

وی همچنین به این نکته توجه داد که سرمایه عُمر انسان‌ها و عُمر جوامع، سرمایه ای بزرگ است و از این رو ضروری است که همه دست اندکاران و برنامه ریزان به این مسئله بسیار مهم دقت کنند.

حجت الاسلام عباسی که سابقه عضویت در هیئت اندیشه ورز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را نیز در کارنامه خود دارد در ادامه سخنان خود به وجود امپراتوری رسانه ای جهانی اشاره کرد و گفت: امروز در دنیا یک غول امپراتوری رسانه ای وجود دارد که مأموریتش این است که افکار عمومی انسان‌ها را در کنترل خود نگه دارد و از این رو، آنان به دنبال آن هستند که ما موفقیت‌های خود را نبینیم و در عین حال برخی کاستی‌های موجود بزرگنمایی شود.

 

ثروت استکبار منابع ملت‌های مختلف است

وی بیان کرد: امکانات امروزی که در اختیار قدرت‌های استکباری است، منابع به غارت رفته ملت‌های مختلف دنیاست و آن‌ها رفاه خود را در عقب ماندگی دیگر ملت‌ها تعریف کرده اند، به بیان دیگر ثروت این قدرت‌ها بیش از آن که ماحصل تلاش آن‌ها باشد، حاصل غارت این قدرت‌ها از دیگر کشورهاست.

رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه ادامه داد: حقوق بشر برای این قدرت‌های استکباری به معنای حقوق خود آن‌هاست و از دید آن‌ها، سایر مردم و سایر ملت‌ها، انسان‌های درجه دوم هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]