[ad_1] ایجاد ۷۰۰ تخت قرنطینه در مرکز یاوران مهدی قم به گزارش شهرکریمه سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم روز دوشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درسالن کرامت استانداری قم، گفت: این مرکز به عنوان قرنطینه افراد درحال بهبودکه وضعیت بحرانی را سپری کرده‌اند، […]

[ad_1]

ایجاد ۷۰۰ تخت قرنطینه در مرکز یاوران مهدی قم

ایجاد ۷۰۰ تخت قرنطینه در مرکز یاوران مهدی قم

به گزارش شهرکریمه سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم روز دوشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان درسالن کرامت استانداری قم، گفت: این مرکز به عنوان قرنطینه افراد درحال بهبودکه وضعیت بحرانی را سپری کرده‌اند، و روز‌های پایانی قرنطینه را طی می‌کنند، استفاده می‌شود.

شاهچراغی، با اشاره به اخذ مجوز تولید ماسک در قم گفت: پارچه مورد نیاز خریداری و تولید ماسک با ۴۰ چرخ خیاطی به صورت سه‌شیفت از صبح امروز آغاز شده‌است.

او ادامه داد: نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران تمام توان و ظرفیت خود را برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی قم و وزارت بهداشت به میدان آورده است.

شاهچراعی، با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰ بسته بهداشتی توسط سپاه درمناطق محروم قم توزیع شده‌است، ادامه داد: در روز‌های گذشته ۴۰ هزار بسته اقلام بهداشتی در سومین مرحله توسط گروه‌های جهادی و مردمی در استان بسته بندی و در مناطق محروم استان توزیع شده‌است.

 فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم مردمی کردن مقابله با شیوع بحران را برای کنترل این بیماری بسیار حیاتی دانست و عنوان کرد: باید از ظرفیت گروه‌های مردمی به ویژه برای تامین اقلام وسایل بهداشتی، ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی و همچنین مقابله با شیوع کرونا استفاده شود.

سردار شاهچراغی با انتقاد از شیطنت رسانه‌ای برای قم هراسی گفت: ضروری است رسانه‌ها نسبت به شکستن این فضای قم هراسی که عده‌ای به صورت عامدانه درحال گسترش هستند، اقدام‌های لازم را انجام دهند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم، ادامه داد: گروه‌های مردمی برای ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی از جمله ایستگاه‌های اتوب. سرانی، پارک‌ها و بوستان‌ها، آمادگی کامل دارند که باید فرایند استفاده از این گروه‌ها در استان تسهیل شود.

 بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفلوانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

شهروندان برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم می‌توانند به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی (پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام) و یا تارنمای آن به نشانی ایترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]