[ad_1] بانوان طلبه برای تولید دانش تلاش کنند به گزارش شهرکریمه فریبا علاسوند ظهر پنج‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم اظهار داشت: بافت فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر نظریات مکتب اهل بیت (ع) موجب پیشرفت به ویژه پیشرفت علمی در عرصه زنان شده است. وی اظهار داشت: با وجود […]

[ad_1]

بانوان طلبه برای تولید دانش تلاش کنند

بانوان طلبه برای تولید دانش تلاش کنند

به گزارش شهرکریمه فریبا علاسوند ظهر پنج‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم اظهار داشت: بافت فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر نظریات مکتب اهل بیت (ع) موجب پیشرفت به ویژه پیشرفت علمی در عرصه زنان شده است.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه در کنش‌هاش علمی بانوان در مسائل مختلف از جمله تولید مثل و زادآوری دست‌های پنهان و پیدای بسیاری برای عقب نگاه داشتن زنان وجود داشته اما این جریان بسیار قدرتمند وجود زنان با بصیرت و آگاه از تفسیر قرآن و حدیث که گرداگرد فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) حرکت می‌کردند، مانع فعالیت این دست‌های پنهان شده است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه گفت: مکتب تشیع برای تربیت زنان آگاه و دانشمند برنامه‌های بسیاری داشته است.

وی عنوان کرد: یکی از مزیت‌های بیوت اهل علم این بود که علاوه بر اینکه در خانه‌هایشان حجاب و عفاف را به صورت کامل به زنان و دخترانشان آموزش می‌دادند، آنها را نیز عالم می‌کردند.

علاسوند گفت: هر تلاشی که برای توانمندی علمی به ویژه در حوزه علوم اسلامی انجام می‌دهیم باید مهر تأیید اهل بیت (ع) را داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تلاش طلاب به عنوان افرادی که مسئول تولید دانش هستند، افزود: ما باید تلاش کنیم که دختران و بانوان این سرزمین در مسیر علم، درایت و فرزانگی قرار گیرند و بانوان باید استعداد خود را در این مسیر نشان دهند.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]