[ad_1] بخشی از آثار دفتر تبلیغات اسلامی از جنس مدافع گری و پاسخ به شبهات است به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام احمد واعظی ظهر امروز در پنجمین نمایشگاه نکوداشت هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد،اظهار داشت: برای اسلامی کردن امور باید بدنه جامعه […]

[ad_1]

بخشی از آثار دفتر تبلیغات اسلامی از جنس مدافع گری و پاسخ به شبهات است

بخشی از آثار دفتر تبلیغات اسلامی از جنس مدافع گری و پاسخ به شبهات است

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام احمد واعظی ظهر امروز در پنجمین نمایشگاه نکوداشت هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد،اظهار داشت: برای اسلامی کردن امور باید بدنه جامعه و مدیریت نیز خواهان این موضوع باشند.

وی افزود: اگر مدیر و برنامه‌ریزی بر روندها و مناسبات غربی اعتقاد داشته باشد و عطشی برای اسلامی کردن امور نداشته باشند، مخاطبی نخواهد بود و درنتیجه انگیزه‌ای برای تولید علم به وجود نخواهد آمد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد:وجود یک مجموعه محقق که مسائل را بر اساس ذوق و سلیقه خود انتخاب کند نمی‌تواند عملکرد موردنیاز جامعه را داشته باشد ولی مسئله محوری و فعالیت در حوزه مسائل روز جامعه می‌تواند در سال‌های آینده دفتر تبلیغات را به یک برند موفق تبدیل کند.

واعظی بابیان اینکه اگر بخواهیم علم، علم نافع بوده و در عرصه زندگی تأثیرگذار باشد باید انتخاب موضوعات با نگاه به سطح جامعه و جامعه نیز مطالبه گر باشد،گفت: واژه پژوهش و تولید علم را باید بتوانیم در تمام محورها بکار ببریم.

وی بابیان اینکه بخشی از آثار دفتر تبلیغات اسلامی از جنس مدافع گری و پاسخ به شبهات است،ادامه داد: به دلیل اینکه برخی از شبهات و پرسش‌ها جدید نیست پاسخ‌های ارائه‌شده نیز جدید و نو نیست و تنها با ادبیات جدید ارائه می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت:رکن اصلی تعالی جامعه ایجاد تمدن اسلامی است و  اگر بخواهیم علم، علم نافع بوده و در عرصه زندگی تأثیرگذار باشد باید انتخاب موضوعات با نگاه به سطح جامعه و جامعه نیز مطالبه گر باشد.

واعظی عنوان کرد: فقه به‌عنوان یک علم هنجاری، هنجارهای نیازهای جامعه را می‌خواهد و باید راجع به علم کشور تأمل کرده و آسیب‌شناسی لازم در این زمینه را انجام دهیم چراکه اگر پیوند لازم در این زمینه انجام نشود رشد علمی شکل نخواهد گرفت.

وی بابیان اینکه تولید علم و پژوهش جدید در کشور با مشکلات متعددی روبه‌رو است، افزود: در حوزه مباحث فلسفه کلامی بر مسائل روز کشور تمرکز داریم، تولید محتوا و محصول در این حوزه‌ها و متناسب با دغدغه‌های روز تأثیر بسیاری در بندسازی دفتر تبلیغات دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:مطالعات و دانش‌های بنیادین در مرحله‌ای که باید جامعه‌ساز باشد و ارکان مختلفی ازجمله سیاست، اقتصاد، صنعت و هنر را تحت تأثیر قرار دهد نیازمند دو عامل پژوهش‌گر و اقبال جامعه به علم است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]