[ad_1] بیش از ۶۰ درصد مردم قم تاکنون غربال‌گری شدند به گزارش شهرکریمه سیامک محبی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: درباره فعالیت کارشناسان محیط و حرفه‌ای نیز در ۲۴ ساعته گذشته، از ۹۹۹ صنف بازدید شد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در این بازدید ۷۱۶ واحد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت […]

[ad_1]

بیش از ۶۰ درصد مردم قم تاکنون غربال‌گری شدند

بیش از ۶۰ درصد مردم قم تاکنون غربال‌گری شدند

به گزارش شهرکریمه سیامک محبی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: درباره فعالیت کارشناسان محیط و حرفه‌ای نیز در ۲۴ ساعته گذشته، از ۹۹۹ صنف بازدید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در این بازدید ۷۱۶ واحد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و برای ۱۲۸ واحد نیز اخطار تعطیلی صادر شد.

وی بیان کرد: هم‌زمان با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و ماه مبارک رمضان، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قم، روزانه در قالب چهار تیم قبل از افطار و چهار تیم بعد از افطار مشغول بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی هستند.

محبی با اشاره به‌ مرحله دوم غربالگری در قم گفت: ۵۷۸ هزار نفر تاکنون از نظر ۱۹ غربالگری شده‌اند که ۶۰٫۷۶ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود، در این مرحله از غربالگری ۹۵۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان تحت پوشش قرار می گیرند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد:‌ در این طرح مراقبین سلامت مراکز و پایگاه‌های سلامت با برقراری تماس با همشهریان از طریق شماره ۴۰۳۰ وضعیت سلامت اعضای خانواده را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت نیاز به ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته منتخب اقدام‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد جمعیت هدف استان قم در مرحله دوم مقابله با ویروس کرونا غربالگری شدند، خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند، مسئله غربالگری در کشور مطرح شد و قم در طول دو هفته بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر غربالگری انجام داد که ۹۹ درصد مردم قم، شامل یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مرحله نخست غربالگری سلامت، پایش شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]